نماینده وزارت امور خارجه در یزد خبر داد؛
مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین یزد و کشور کنیا خبر داد.
کد خبر: ۷۳۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 10 April 2019

«سعید شعبانی» اظهار کرد: پس از انتصاب استاندار جدید یزد افراد و مسئولان بسیاری از کشورهای آفریقای جنوبی، پاکستان، کنیا و سریلانکا را به یزد به آوردیم.

وی افزود: ما با حضور سفیران کشورهای سریلانکا و پاکستان در مورد مشکلات مربوط به کنجد در سطح استان به صحبت نشستیم که قرار بر این شد تا از یزد افرادی به پاکستان سفر کنند و با تولید کنندگان ملاقاتی داشته باشند و چیزهایی که نیازمند هستند از طریق دیپلماتیک برای پیگیری شود.

مسئول نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در یزد گفت: آفریقای جنوبی علاقه‌مند به این است که ایران در نمایشگاه‌های این کشور شرکت داشته باشد و بتواند جایگاهی را در آفریقا برای خود پیدا کند

شعبانی تصریح کرد: سفیران کشور کنیا اعلام کردند که سالیانه نمایشگاهی متخصص جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌کنند و علاقه‌مند هستند که ایران بیشتر در این کشور حضور پیدا کند که در نهایت این مباحث به یک تفاهم‌نامه استانی منجر شد.

این مسئول در ادامه با بیان این‌که دنبال حضور سفیران الجزایر، کره جنوبی و هند در استان هستیم خاطرنشان کرد: هندی‌ها به واسطه اینکه ریشه در ایران اسلامی دارند علاقه‌مند هستند که مشکلات سرزمین اصلی که در آن ریشه دارند را مرتفع سازند.

مسئول نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در یزد خاطرنشان کرد: با حضور سفیران این کشورها در یزد می‌توان امید داشت که مشکلات استان در بخش‌های مختلف حل و به سمت پیشرفت حرکت کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار