امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد خواستار معرفی بیش از پیش ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران به جهانیان از سوی وزارت امور خارجه شد.
کد خبر: ۷۳۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ 10 April 2019

آیت‌الله «محمد‌رضا ناصری‌یزدی» در جریان دیدار با مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد با اشاره به این که احساس می‌شود که نتوانستیم در کشورهای دیگر ایران اسلامی را بشناسانیم اظهار کرد: برخی از کشورها از دور ایران را می‌شناسند که نیازمند فکری است که بتوانیم این انقلاب عظیم که نیت‌های پاک و فرازهای بزرگ اسلامی دارد را به سراسر جهان معرفی کنیم.

وی با بیان این که رسانه‌های معاند به دنبال تخریب کردن چهره ایران اسلامی در بین ملت‌های جهان هستند افزود: صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و همپیمانانشان در رسانه‌هایشان ایران اسلامی را یک ملت عقب مانده و هم قرین با تروریست‌ها معرفی می‌کنند و این در حالی است که ما یک ملت متدین، پیشرفته، مهربان‌تر از همه ملت‌ها نسبت به مردم، دارای خوی صلح آمیزی و ایثارگری نسبت به خود و مردم مستضعف دنیا و دیگر صفات شایسته هستیم.

امام جمعه یزد گفت: ضرورت دارد که سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی در خارج نسبت به معرفی ایران تلاش کنند که شاید هزینه‌هایی هم داشته باشند که هیچ اشکالی برای آگاهی مردم دنیا از فعالیت‌های ایران اسلامی ندارد.

ناصری یزدی تصریح کرد: نمونه این کار در زمانی که امام خمینی‌(ره) در نجف حضور داشتند اتفاق افتاد که لوسین ژرژ، خبرنگار روزنامه فرانسوی لوموند با امام مصاحبه و آن را منتشر و زمینه موفقیت ایشان را در پاریس محیا ساخت و اینگونه بود که بسیاری با مبانی انقلاب و اسلام آشنا شدند.

این مسئول در ادامه با تاکید بر این که اگر روشنگری‌های امام در پاریس نبود، دنیای استکبار به هیچ عنوان حاضر به همکاری با جمهوری اسلامی نبودند عنوان کرد: حرکت امام یک حرکت بزرگ و تاثیرگذار بود و امروزه هم مقام معظم رهبری به همین شکل عمل می‌کنند.

وی با اشاره به این که لازم است دفترچه‌ای از خدمات، معنویات، آرمان‌های جمهوری اسلامی و علت حضورمان در کشورهای سوریه و عراق و همچنین ضررهایی که از سوی تروریست‌ها و منافقین به از زمان جنگ به ایران اسلامی وارد شده تهیه و تدوین و به روسای کشورهای اسلامی داده شود گفت: دنیا باید این مسائل را بداند زیرا بسیاری هستند که نسبت به این فعالیت‌هایی که داریم بی‌اطلاع‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این که جمهوری اسلامی کمتر افرادی دنیا در دارد که از فعالیت‌هایشان حمایت کند خاطرنشان کرد: افرادی در برخی کشورها هستند ولی نیاز است که ما در کشور کسانی را تربیت کنیم که بتوانیم جمهوری اسلامی را به صورت کامل به جهانیان بشناسانیم.

وی یکی از اقدامات مورد نیاز را تشکیل جلسات متعدد سفرای ایران در کشورهای اسلامی با مسئولان این کشورها برای بیان اهداف حضور ایران در برخی کشورهای منطقه دانست و افزود: آنها باید بدانند که ایران اسلامی قصد دخالت در کشورهای دیگر را ندارد و فقط برای کمک به این کشورها برای رسیدن به اهدافشان است ولی متاسفانه به خوبی بیان نشده است.

ناصری یزدی عنوان کرد: روحیه نجابت، مذهبی و دینی مردم یزد باید به سفرای کشورهای خارجی که به استان سفر می‌کنند به خوبی نشان داده شود و یک فعالیت بسیار خوب برای معرفی یزد به جهانیان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار