خط اعتباری 540 میلیارد ریالی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی کشور جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، به صندوق‌ پژوهش و فناوری استان یزد اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۳۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲ 10 April 2019

«علی وحدت» ريیس صندوق نوآوری در مراسم رونمایی از برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، از اختصاص پنج هزار میلیارد ریال خط اعتباری به ۱۲ صندوق پژوهش و فناوری کشور خبر داد که سهم صندوق یزد از این میزان 540 میلیارد ریال بوده است.

در این طرح، صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خواهند بود، به گونه‌ای که طرح‌ها را بررسی و ارزیابی كرده و بعد از انعقاد قرارداد و همزمان با انجام نظارت بر طرح‌ها، تامین مالی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی صورت خواهد گرفت.

همچنین 2160 میلیارد ریال به صورت تسهیلات مستقیم به 12 صندوق کشور اعطا شده که سهم صندوق یزد از این مقدار، 270 میلیارد ریال بوده است.

با این تسهیلات صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌توانند نسبت به اعطای تسهیلات به شرکت‌ها یا سرمایه‌گذاری اقدام كرده و در راستای اساسنامه خود فعالیت داشته باشند.

گفتنی است، صندوق پژوهش و فناوری استان یزد از سال 85 در پارک علم و فناوری یزد فعالیت خود را آغاز نموده و در سال 95 نيز به عنوان صندوق برتر کشور انتخاب شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار