مدیرکل مدیریت بحران استان یزد، گفت: حفاظت از شهروندان و بناهای تاریخی مستلزم مدیریتی منسجم و البته پیش‌بینی بحران‌های احتمالی است .
کد خبر: ۷۳۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱ 10 April 2019

در روزهایی که تمام‌ مردم ایران دغدغه چگونگی سپری کردن تعطیلات نوروزی را داشتند با شرایط متفاوتی که شاید خیلی دور از انتظار مسئولین و مردم بود مواجه شدند .

سیلاب هایی که متاسفانه استان‌های خراسان شمالی، فارس، گلستان، لرستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، کردستان، چهارمحال بختیاری و خوزستان را درگیر کرده است می‌تواند زنگ خطری برای دیگر استان‌های کشور باشد .

زنگ خطری که بیش از هرچیزی بناهای تاریخی و ارزشمند جای جای ایران از جمله شهر میراث جهانی یزد را تهدید می‌کند .

به نظر می‌رسد که مدیران ستاد مدیریت بحران استان مدیریتی منسجم و کارآمد را در دستور کار خود قرار داده‌اند به همین منظور «هادی هادی‌نسب» در گفت وگو با ایسنا با بیان این‌که حفاظت از بناهای تاریخی و جان مردم مستلزم مدیریتی منسجم و با برنامه است، اظهار کرد: با توجه به شرایط و وضعیت موجود نیروهای اداره کل مدیریت بحران به همراه دستگاهای امدادی به‌صورت شبانه‌روزی پای کار بودند تا کم‌ترین مشکل و خسارت به سطح شهر و شهروندان وارد شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان ها، افزود: این جلسات برای آمادگی دستگاه ها و مدیریت مطلوب حوادث قبل، حین و بعد از وقوع برگزار شده است .

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد، با بیان این که اطلاعیه ای مبنی بر آماده باش کامل تمامی مدیران، معاونان و حداقل یک نفر در هر قسمت به صورت تمام وقت و شبانه روزی در محل کار تا زمان عادی شدن اوضاع صادر شد، گفت: این افراد باید نسبت به پیگیری موارد مرتبط، انجام امور، اعزام تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات به محل‌های اعلام شده توسط ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان اقدام کنند .

وی استقرار اکیپ های ویژه، ماشین‌آلات سبک و سنگین شهرداری و دستگاهای امدادی در نقاط حادثه‌خیز را یکی دیگر از اقدامات انجام شده متناسب با شرایط موجود عنوان کرد و افزود: در این راستا مکاتبات لازم برای جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و سامان دهی سیلبندهای استان با دستگاهای متولی امر هم به‌عمل آمده و در حال انجام عملیات هستند .

هادی نسب در پایان صدور اخطاریه و اطلاعیه های لازم در خصوص رعایت مسائل ایمنی توسط مردم شریف استان را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی مدیریت بحران دانست و خاطرنشان کرد: افراد در چنین مواقعی از قرارگیری در حاشیه رودخانه ها و اتراق در بستر رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند و محتاطر باشند تا مشکلی بوجود نیاید. .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار