مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از اجرایی شدن برنامه‌های فرهنگی هنری استان با برند وحشی بافقی خبر داد.
کد خبر: ۷۳۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱ 11 April 2019

«مجید جوادیان زاده» در مراسم جشن هنر شهرستان بافق با بیان اینکه به وحشی بافقی دلبستگی زیادی از کودکی داشتم، گفت: وی از جمله کسانی است که گستره جغرافیایی فرهنگ را جابجا کرده و محدود به شهر و استان نیست.

وی افزود: در بسیاری از کشورها فارسی زبان، فرهنگ و هنر وحشی بافقی حضور دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به این که وحشی بافقی باید طلایه دار سال ۹۸ باشد، تصریح کرد: تلاش می کنیم گفتمان ادبی وحشی بافقی را بین جوامع گسترش دهیم.

جوادیان زاده همچنین خاطر نشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی کرده است با مدار راهبردی و افق طراحی شده برای مدیریت فرهنگ و هنر پیش رود.

وی با بیان این که طراحی افق‌ها و برگزاری جشنواره ها موجب می‌شود در روزمرگی گرفتار نشویم، عنوان کرد:خودباوری فرهنگی و استفاده از ظرفیت نهفته در شهرستان‌ها باعث رشد و تعالی خواهد ‌شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری در دل جامعه و مردم در سالجاری با همت و کمک فرمانداری‌ها خبر داد و یادآور شد: داوران این جشنواره‌ها، استادکاران هر منطقه می توانند باشند.

وی در ادامه به هویت، بایدها و نبایدها جامعه اشاره کرد و گفت: باید و نباید در گفتگو اهل فرهنگ تبیین شود و لازم است با گفتگو و تعامل در مورد آن بحث كنيم.

وی افزود: بايد نگاه‌ها و ذهن ها به هم نزدیک شده و ارج نهادن به هنرمند را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

جوادیان زاده با اشاره به این که هر مدت چند بار از هنرمندان شهرستان تجلیل شود، بیان کرد: در سال جاری نگاه عادلانه تری برای تقسیم اعتبار به انجمن‌ها داریم.

وي با بیان این که انتقاد موجب سازندگی و رشد می‌شود، خاطرنشان کرد: به عنوان متولی فرهنگ زمینه را برای نقد سازنده آماده می‌کنیم.

این مسئول همچنین در دیگر بخش از سخنان خود با بیان این که مجتمع فرهنگی هنری شهرستان بافق جز بهترین مجتمع‌ها است، گفت: با راه اندازی این مجتمع، بازآفرینی فرهنگ و هنر در شهرستان افزایش می‌یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار