مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد:
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای يزد اعلام كرد: توقف طرح خاموشی چاه‌های کشاورزی و تحويل حجمي آب به كشاورزان منوط به نصب کنتورهای هوشمند روي تمام چاه‌هاي كشاورزي استان است.
کد خبر: ۷۳۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱ 14 April 2019

«محمدمهدي جواديان زاده» جلسه‌اي كه به منظور بررسي راهکارهای الزام و تامین هزینه نصب کنتور هوشمند بر چاه‌های کشاورزی با حضور معاونان سازمان‌هاي مديريت و جهادكشاورزي و نمايندگاني از شركت‌هاي آبفا و آبفار يزد برگزار شد، اظهار كرد: تاکنون 50 درصد چاه‌های کشاورزی استان به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند.

وي افزود: برخی از کشاورزان به نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها اعتراض دارند و خواستار تحویل حجمی آب هستند ولي این امر تنها با نصب 100 درصدی کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی استان میسر خواهد بود.

جوادیان‌زاده ادامه داد: نصب کنتورهای هوشمند روی چاه‌های جهاد‌کشاورزی و آب و فاضلاب استان می‌تواند مصداقی بر تاثیر مثبت این طرح در مدیریت مصرف آب و همراهی کشاورزان با این طرح باشد.

وی با اشاره به این که نصب کنتورهای هوشمند روی چاه‌های کشاورزی در سال 96 متوقف شد، خواستار پیشرفت دوباره این طرح شد و افزود: بیش از نیمی از چاه‌های صنعتی استان به کنتورهای هوشمند مجهز شدند و هزینه‌های آن در قالب تعرفه از صاحبان آنها اخذ شد اما در مورد چاه‌های کشاورزی نمی‌توان از این راهکار استفاده کرد.

جوادیان‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تحقیقات نشان داد كه اگر در توسعه شبکه‌های آبیاری نوین و افزایش راندمان آب مدیریت هماهنگی وجود نداشته باشد، حجم اضافه آب به توسعه کشت منجر شده و مصرف آب را افزایش خواهد داد وبه همین دلیل لازم است كه بین شرکت آب منطقه‌ای یزد و سازمان جهادکشاورزی استان، هماهنگی‌هایی در خصوص این مسئله صورت پذیرد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد در پایان خواستار همکاری سازمان آب و فاضلاب شهری و روستایی در اولویت قرار دادن نصب کنتورهای هوشمند در اعطای مجوزهای جدید حفر چاه شد.

گفتنی است، بازخوانی قوانین مربوط به نصب کنتورهای هوشمند، تعیین شاخص هدر رفت آب در کشاورزی، کیفیت کنتورها، نحوه خرید کنتور و ارائه تسهیلات به کشاورزان از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار