«سید مصطفی فاطمی» با اشاره به این که بناهای تاریخی ارزیابی و سپس ورودی آنها نرخگذاری میشوند، اظهار کرد: بناهای تاریخی باید بتوانند نیاز افراد و گردشگران در راستای دریافت اطلاعات و خدمات کافی را برآورده کنند لذا در صورتی که مدیران و مسئولان مربوطه نتوانند خدمات گردشگری مناسبی را به گردشگران ارائه دهند، در ارزیابی و نرخگذاری ورودیهای آنها(بلیط) لحاظ خواهد شد.
وی در این رابطه افزود: بناهای تاریخی نیازمند معرفی هستند و یکی از لازمههای معرفی شدن، تامین نیاز اطلاعاتی مردم و گردشگران و همچنین ارائه خدمات مناسب به آنها است که باید این موضوع مورد اهتمام قرار گيرد.
مدیر کل میراث فرهنگی استان با بیان این که معرفی و رسیدگی به بناهای تاریخی و گردشگری، سطحبندی و اولویتبندی شده است، تصریح کرد: تنوع و تعداد جاذبههای گردشگری یزد بسیار زیاد است و وجود بیش از 200 هزار اثر تاریخی، بیش از 2000 اثر با شماره ثبت و تعداد زیادی از اماکن گردشگری به ویژه پارک آبی، جاذبههای طبیعی، سینما، کویر و بومگردی ها، گویای دشواری مدیریت تبلیغاتی این بناهاست.
این مسئول با بیان این که بسیاری از این بناها نیازمند سرمایهگذاری بخش خصوصی هستند، گفت: رسیدگی به این بناها به همت و مشارکت بخش خصوصی نیاز دارد و از آنجایی که اعتبارات مشخص و محدودی به ترمیم بناهای تاریخی تعلق میگیرد؛ باید طبق اولویتبندی مرمت شوند و از طرفی هنوز هم اعتباری به اداره کل میراث فرهنگی تعلق نگرفته است.