رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد گفت: نخستین کنفرانس رئیسان دانشگاه‌های ایران و مجارستان هشتم و نهم اردیبهشت‌ماه 98 در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۳۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ 15 April 2019

محمدعلی حداد افزود: در این کنفرانس قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جمعی از روسای دانشگاه‌های دو کشور و نمایندگانی از وزارت امور خارجه شرکت دارند.
وی افزود: در این گردهمایی درباره نظام آموزش‌ عالی در ایران و مجارستان، تجربه بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها، فرصت‌ دوره‌های آموزشی مشترک و تبادل استاد و دانشجو، فناوری و نوآوری، نقشه راه همکاری علمی و بین‌المللی، فرصت‌ها و زمینه‌های تحقیقات مشترک دانشگاهی بحث و تبادل نظر می شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران چندی قبل درباره وضعیت دانشگاه های کشور در رتبه بندی های بین المللی، گفته بود که بر پایه یکی از رنکینگ‌ها 23 مورد از دانشگاه‌ها و بر اساس رنکینگ دیگری 18 مورد دیگر از دانشگاه‌های ایران، جزو لیست هزار دانشگاه برتر دنیاست.
در حال حاضر علاوه بر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مراکز دیگری با کسب مجوز از وزارت علوم دانشجو می‌پذیرند.
از جمله این مراکز، دانشگاه فرهنگیان وابسته به وزارت آموزش و پرورش و مؤسسه آموزش عالی وابسته به سایر وزارتخانه‌هاست.
علاوه بر این، دانشگاهی تحت عنوان، دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال 1371 به منظور تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی انسانی ماهر موردنیاز بخش‌های صنعت، معادن، کشاورزی و خدمات تأسیس شد.
کشور اروپایی مجارستان هم از دانشگاه های زیادی با رنکینگ بالا برخوردار است به خصوص در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی که دانشگاه ها و کالج هایی با شهرت جهانی دارد و سازمان بهداشت جهانی کیفیت بالایی را برای تحصیل و اخذ مدرک پزشکی آن مد نظر قرار داده است.
از سال های گذشته تاکنون مجارستان یکی از کشورهای برتر برای تحصیل پزشکی در اروپا بود و دانشجویان خارجی زیادی هر ساله برای ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر آن اقدام و ثبت نام می کنند.
استان یزد هم با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 68 مرکز آموزش عالی و 100 هزار دانشجو دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار