امام ‌جمعه ابرکوه:
امام‌ جمعه ابرکوه گفت: دادن مدارک رانتی از سوی مراکز آموزش عالی به برخی افراد، خیانت به کشور، مردم و نظام محسوب می‌شود.
کد خبر: ۷۳۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 15 April 2019

حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» در ديدار رييس و جمعي از پرسنل دانشگاه پيام نور ابركوه، اظهار کرد: یکی از بی‌مبالاتی‌هایی که طي سال‌هاي اخير در سطح آموزش عالی در کشور صورت می‌گیرد، اعطای مدارک تحصيلي رانتی بوده كه ارزش علم را در کشورمان لوث کرده است.

وي تصریح کرد: متأسفانه اين وضعیت در حالی وجود دارد که برخی از مقامات ذی‌ربط گذشته تاکنون نیز بر این موضوع واقف هستند.

امام جمعه ابركوه در رابطه با وجود برخي معاملات پولي پايان‌نامه‌ها، بروز خطاهای فاحش در آزمون‌های ترمی و نوسان نمرات مطابق روابط مالی، گلايه كرد.

وي با بيان اين كه معضل فوق با کم شدن دانشجو نیز بی‌ارتباط نیست، افزود: متاسفانه در بعضی از دانشگاه‌های غیردولتی، پول و درآمد حرف اول را می‌زند و علم و سواد به حاشیه رفته است لذا در چنین شرایطی بنا را بر قبول کردن رتبه و دادن مدرک گذاشته‌اند که این مسامحه‌کاری و دادن مدارک رانتی، جامعه را درگیر مشکلاتي کرده است.

حجت الاسلام حسيني تأکید کرد: قطعاً اگر بی‌مبالاتی و سهل‌انگاری‌های مراکز علمی و آموزشی صحت داشته باشد، خیانتی بزرگ به نظام، کشور و ملت محسوب می‌شود.

«مسعود گلستانی» ريیس دانشگاه پیام نور ابرکوه نيز در اين دیدار اظهار کرد: این دانشگاه در سال 1380 تأسیس و فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون دو هزار دانشجو از این واحد آموزشی، فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وي تصریح کرد: هم‌اکنون این دانشگاه با حضور ۵۵۰ دانشجوی بومی، 60 استاد حق‌التدریسی و برگزاری کلاس‌های غالباً الکترونیکی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

گلستانی پس از ارائه گزارش مختصری از عملکرد این دانشگاه از دایر شدن یک مرکز خاک‌شناسی در آینده‌ای نزدیک در اين واحد آموزشي نيز خبر داد و گفت: در حال حاضر مراحل مقدماتی جهت اخذ مجوز اين مجموعه از مرکز تحقیقات کشاورزی استان صورت گرفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار