مدیر کل امور مالیاتی یزد اعلام كرد؛
مدیر کل امور مالیاتی استان یزد تمام اهتمام اين سازمان را تعامل با موديان براي وارد آمدن كمترين فشار مالي ذكر كرد و تاكيد كرد: با بهره‌گيري از ظرفیت‌های قانونی آماده همكاري در جهت رونق توليد خواهيم بود.
کد خبر: ۷۳۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ 16 April 2019

«منوچهر اسدی» سال 97 را با توجه به نقض برجام و بازگشت تحریم‌‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، سالی پرتنش در حوزه اقتصاد کشورمان خواند و اظهار کرد: سازمان مالیاتی کشور در چنین شرایطی که دولت بایست به رغم فشارهای اقتصادی برای تامین و حفظ درآمدهای خود بکوشد، همانند شمشیری دو لبه می‌ ‎ ماند چرا که از یک سو باید برای جلوگیری از مشکلات درامدی و اقتصادی دولت و رکود اقتصادی کشور در جهت وصول درآمدهای مالیات مجددانه حرکت کند و از طرف دیگر افزایش مالیات در شرایط رکود اقتصادی می‌ ‎ تواند موجب تشدید رکود در جامعه شود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت برخی ظرافت‌ ‎ های خاص متولیان سازمان مالیاتی برای وصول درآمدهای این بخش در شرایط موجود اقتصادی، گفت: خوشبختانه در سال گذشته پیش‌ ‎ بینی‌ ‎ های درآمدی امور مالیاتی استان تا 95 درصد تحقق یافت که هر چند در مقایسه با 97.5 درصد تحقق درآمدهای سازمان مالیاتی کشور، اندکی پایین‌ ‎ تر بود ولی در شرایط اقتصادی حاکم قابل قبول بود.

اسدی با بیان این که در سال گذشته تمام اهتمام امور مالیاتی استان وارد آمدن کمترین فشار به واحدهای تولیدی بود، خاطرنشان کرد: امور مالیاتی استان در سال گذشته و به منظور رسیدگی به عملکرد درآمدی شرکت‌ ‎ ها در سال 96 با رویکردی تعاملی به سمت پذیرش دفاتر مالی شرکت به رغم وجود برخی موانع قانونی پیش رفت و خوشبختانه در این رابطه نیز موفق عمل كرد.

وی به موضوع عوارض توزیع شده در استان طی سال گذشته نیز اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه با توزیع عوارض بین شهرداری‌ ‎ ها، دهیاری‌ ‎ ها و روستاهای فاقد دهیاری در سال گذشته بیش از 3000 میلیارد ریال عوارض توزیع شد که سهم شهرداری یزد در این میان 1160 میلیارد ریال بود که نسبت به سال قبل رشد کاملاً محسوس و خوبی داشت.

اسدی در مورد سبد درآمدهای مالیاتی در استان نیز متذکر شد: تنها پنج درصد از درآمدهای مالیاتی استان مربوط به مشاغل بخش‌ ‎ های مختلف است و 95 درصد مابقی از محل سایر منابع می‌باشد، از جمله حدود 25 درصد مالیات حقوق و 45 درصد مالیات اشخاص حقوقی که از این میزان نیز بخش عمده‌ای مربوط به چندین شرکت بزرگ معدنی است.

به گفته وی، استان یزد از نظر مطلق درآمدهای وصولی از محل مالیات در بین استان‌‌های کشور در رتبه پانزدهم قرار دارد و این در حالی است که 50 درصد از کل مالیات ‎ کشورمان در محدوده پایتخت ‎ وصول می‌ ‎ شود و مابقی از دیگر استان ‎ های کشور دریافت می‏گردد.

مدیر کل امور مالیاتی استان در رابطه با برنامه‌ ‎ های امور مالیاتی استان برای رونق تولید در سال جاری نیز اظهار کرد: خوشبختانه با تدبیر مقام معظم رهبری و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید معظم له، امسال با عنوان سال رونق تولید نامگذاری شد و در واقع با توجه به شرایط کنونی کشور و برای تحقق پروژه بزرگ اقتصاد مقاومتی باید به رونق تولید به عنوان یکی از زیر پروژه‌ ‎ های اين طرح بزرگ اهتمام داشت.

وی ادامه داد: قطعاً استفاده از ظرفیت‌های قانونی تقسیط ماليات و بخشودگی جرائم می‌ ‎ تواند به کمک رونق تولید بیاید و اداره کل امور مالیاتی استان نیز در دیدار اخیر با استاندار یزد برای همکاری در این رابطه اعلام آمادگی کرده است.

اسدی متذکر شد: قطعاً در مورد شرکت‌ ‎ هایی که با مشکلات مالی مواجه می‌ ‎ شوند سعی خواهیم کرد از طريق سیاست تعیین درآمد مشمول مالیات بر مبنای دفاتر، از تعیین مالیات‌‏ علی‌ ‎ ‌الراس خودداری کنیم چرا که از طریق این شیوه تشخیص زیان‌ ‎ های مالی شرکت‌ ‎ ها و کاهش درآمدهای آنها قابل شناسایی است و در میزان مالیات آنها اثرگذار خواهد بود؛ هرچند که مالیات‌ ‎ های وصولی مجدداً وارد چرخه اقتصادی بازار شده و موجب رونق تولید خواهد شد.

وی در مورد تصمیم به کاهش نرخ مالیاتی بنگاه‌ ‎ های اقتصادی در سال جاری با هدف کمک به رونق تولید نیز گفت: قطعاً این کاهش را از طریق شناسایی فرارهای مالیاتی و منابع شناسایی نشده جبران خواهیم کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت تکمیل بانک اطلاعاتی امور مالیاتی استان در راستای طرح جامع مالیاتی، از دسترسی به حساب‌ ‎ های بانکی افراد دارای تراکنش بانکی مشکوک به منظور شناسایی فرارهای مالیاتی خبر داد و تاکید کرد: البته این موصوع به معنای سرکشی به حساب‌ ‎ های شخصی افراد جامعه نیست بلکه تنها حساب‌ ‎ های دارای تراکنش مشکوک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدير كل امور مالياتي استان در این رابطه از 117 مورد تشخیص فرار مالیاتی و صدور 500 برگ تشخیص در اين رابطه در استان تا پایان اسفندماه 97 خبر داد و تصریح کرد: در مجموع 190 میلیارد تومان مالیات برای این فرارهای مالیاتی تشخیص شده که بعضاً هنوز به مرحله تایید نهایی و وصول مالیات نرسیده است ولی قطعاً شروع خوبی برای برخورد با فرارهای مالیاتی در استان و مایه خرسندی فعالان اقتصادی واقعی و قانون‌ ‎ مدار خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار