آیین نکوداشت ادیب فرزانه، دکتر علی سلطانی گردفرامرزی امروز با حضور جمعی از ادبا، شعرا و فرهیختگان در دانشگاه یزد آغاز شد.
کد خبر: ۷۳۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 17 April 2019

قاسم برید لقمانی، معاون آموزشی دانشگاه یزد، صبح امروز در آئین نکوداشت ادیب فرزانه، دکتر علی سلطانی گردفرامرزی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم در دانشگاه یزد گفت: اگر به فلسفه و تعریف نسل‌های مختلف دانشگاه‌ها توجه کنیم، می‌بینیم که نسل چهارم توسعه محلی و منطقه‌ای و اهتمام به ارتقا محیط پیرامون را مدنظر دارد.

وی افزود: به همت و تلاش مادی و معنوی دکتر سلطانی در سال ۸۷ بنیاد فرهنگی شاهدیه تهیه شده و در واقع این بنیاد فلسفه زیبایی دارد و آن این است که دانش آموزی به لحاظ مشکلات اقتصادی از تحصیل بازنماند و بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان را بورسیه کرده‌اند که این همتی والا و اقدامی ارزنده است.

برید لقمانی از بنیاد فرهنگی شاهدیه، شورا و شهرداری شاهدیه، دانشگاه یزد، پردیس علوم انسانی، استانداری یزد، انجمن مفاخر استان، آموزش و پرورش استان یزد برای برپایی این همایش قدردانی کرد.

معاون دانشگاه یزد با اشاره به زندگینامه دکتر علی سلطانی گردفرامرزی عنوان کرد: پیوسته آموختن و پیوسته آموزش دادن از ویژگی‌های این ادیب شهیر است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پژوهشگران تک بعدی عمل می‌کنند، افزود: ایشان قرآن پژوهشی را در کنار شاهنامه و فلسفه و عرفان و ابعاد مختلفی از علوم را دنبال کرده‌اند.

یکی از نکاتی که اهمیت دارد و جامعه ما از آن مغفول شده است، توجه به رسالت‌های اجتماعی است که هر فرد باید داشته باشد آموزش به زندانیان در خاش، تأسیس بنیاد فرهنگی شاهدیه و غیره از رسالت‌های اجتماعی علی سلطانی است.

در این مراسم همچنین پیام وزیر آموزش و پرورش از سوی عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد قرائت شد.

سلطانی گردفرامرزی متولد ۱۳۱۸ در یزد است و آثار متعددی از جمله تصحیح رباب نامه سلطان ولد، تصحیح فرس نامه، راز سوگند‌های قرآن و جلوه‌هایی از اعجاز قرآن ،دو کتاب در زمینه قرآن پژوهی، از کلمه تا کلام ،دستور زبان فارسی، و سیمرغ در فضای فرهنگ ایران ،اسطوره شناسی ایرانی، از او منتشر شده است.

رمز‌هایی از اساطیر ایران ، شاهنامه پژوهی، اسطوره شناسی ایرانی، نگارش و دستور زبان فارسی ،کتاب درسی آموزش و پرورش، عشق، عرفان، مستی و طنز حافظ ،مشترک با ذبیح الله عزت یزدی، دُر دری ،کتاب فارسی عمومی انتشارات سمت، و کتاب‌های متعدد کمک آموزشی، کنکور و مقالات گوناگونی در حوزه دستور، نگارش و نقد و بررسی کتاب‌های درسی آموزش و پرورش از دیگر آثار این ادیب و پژوهشگر معاصر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار