معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از انعفاد تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل زندان‌ها و صنایع دستی استان یزد در راستای ایجاد اشتغال پایدار زندانیان و استفاده از ظرفیت‌های صنایع دستی استان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷ 17 April 2019

«محمدرضا دهقان مهرجردی» از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای یک ساله بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری و اداره کل زندان‌ها خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در راستای حمایت، آموزش و ترویج صنایع دستی، ایجاد اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حبس، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی استان در این زمینه منعقد شده است.

وی پرورش و هدایت استعدادهای فکری و فنی مددجویان درجهت رسیدن به خودباوری و استقلال، ارتقای سطح مهارت‌های هنری مددجویان در جامعه، کاهش آسیب، جلوگیری از تکرار جرم را از دیگر اهداف مهم این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

دهقان مهرجردي افزود: کاهش جمعیت کیفری با کسب این مهارت‌ها و ایجاد زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی مددجویان، توسعه، گسترش و احیای صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران، جامعه‌پذیری و کسب مقبولیت اجتماعی مددجویان پس از دوران حبس از اهداف دیگر این تفاهم‌نامه است.

وي مهمترین موضوعات مطرح شده در تفاهم‌نامه را تعامل در برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در زندان‌های استان با هدف توانمندسازی زندانیان عنوان کرد و گفت: این دوره‌ها جهت تامین معاش، همکاری در زمینه برنامه‌ریزی حمایتی از مددجویان فعال در زمینه صنایع‌دستی جهت اشتغال در جامعه، مشارکت در نمایشگاه‌های فصلی و استانی به منظور معرفی و فروش آثار و تولیدات زندانیان، استفاده و بهره‌مندی از فرصت‌ها و توان آموزشی معاونت هنرهای سنتی و صنایع‌دستی برگزار می‌شود که ارتقای سطح آموزش و توانمندسازی زندانیان جهت اشتغال پایدار آن‌ها را در پی خواهد داشت.

معاون صنایع دستی استان از تشکیل کارگروه صنایع دستی ویژه تحقق اهداف و تعهدات این تفاهم نامه نیز یاد و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی آموزشی و برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف صنایع دستی در زندان‌ها، معرفی مربیان مجرب و نظارت بر فرایند آموزش مددجویان، صدور گوهینامه پایان دوره جهت زندانیان هنرآموز و همکاری در برپایی نمایشگاه از تولیدات صنایع دستی زندانیان از جمله تعهدات این اداره کل در تفاهم نامه مذکور است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار