هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی مستند «نُت آخر» با موضوع زندگی شهید هنرمند استان سیدجلیل ساداتی در سینما تک یزد اکران ‌شد.
کد خبر: ۷۳۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 17 April 2019

در ششمین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی، مستند «نُت آخر» ساخته حسین صباغ با موضوع زندگی شهید هنرمند سیدجلیل ساداتی به صورت ویژه با استقبال پرشور مردم و هنرمندان در سینما تک یزد اکران و رونمایی شد.
این فیلم در حضور مجید جوادیان‌زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد، محمدصادق کوچک‌زاده رئیس حوزه هنری استان، ونوس عامری عضو شورای شهر یزد، محمود دهقان‌هراتی معاون هنری اداره ارشاد استان، هاشمی رئیس انجمن سینمای جوانان استان یزد، خانواده ‌شهدا و ایثارگران، هنرمندان، خانواده شهید ساداتی و جمعی از شاگردان وی به نمایش درآمد.

 

«نُت آخر» به تهیه کنندگی حوزه هنری یزد، بخشی از زندگی شهید سیدجلیل ساداتی از هنرمندان عرصه موسیقی، سرود و عکاسی استان در دوران انقلاب و دفاع مقدس را روایت می‌کند.

 

در این فیلم با خانواده، همکاران و شاگردان این معلم شهید گفتگو شده و ماجرا از زبان خود شهید روایت می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم با قدردانی از تولید کنندگان این مستند بر تولید آثار مرتبط با شهدا و دفاع مقدس تأکید کرد.

جوادیان‌زاده از شهید ساداتی به عنوان یکی از هنرمندان شاخص و تأثیرگذار استان یاد کرد و افزود: فیلم، یکی از بهترین و مؤثرترین ابزار برای ارائه خدمات شهدا و حماسه دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه کارگردان در این مستند چکیده‌ای از زندگی شهید ساداتی را بازنمایی کرده گفت: انتظار از هنر هم همین است که بتواند با توده‌های اجتماعی ارتباط مؤثر برقرار کند و حضور انبوه مخاطبان نشان می‌دهد که این اثر توانسته موفق باشد.

وی همچنین از خانواده این شهید والامقام قدردانی و بر ادامه راه و اهداف شهدا تأکید کرد.

کارگردان «نُت آخر» هم ضمن تشکر از فرصتی که حوزه هنری یزد برای تولید این اثر در اختیارش قرار داده گفت: همیشه می‌خواستم کاری برای شهدا انجام دهم تا اینکه به طور اتفاقی با موضوع شهید ساداتی مواجه شدم و به دلیل اینکه درباره فعالیت‌های فرهنگی و هنری او خیلی شنیده بودم، تصمیم گرفتم مستندی از زندگی آن شهید هنرمند را تولید کنم.

حسین صباغ با بیان اینکه این اولین کار حرفه‎ای من در عرصه مستندسازی بود افزود: این فیلم برای من برکات زیادی داشت. وقتی کار آغاز شد فقط یک قطعه عکس و وصیت‌نامه شهید وجود داشت اما به لطف خدا در مدت 6 ماه تحقیق و پژوهش 400 قطعه عکس جمع‌آوری شد.

وی، اکران این اثر برای اهلش را مهمتر از حضور در جشنواره‌ها دانست و ادامه داد: ما سعی کردیم در این مستند تفکر، اندیشه و گوشه‌ای از خدمات ارزنده و تأثیرگذار این شهید هنرمند را معرفی کنیم.

امیر صاحب‌جلال از شاگران این معلم شهید هم با اشاره به نقش مؤثر شهید ساداتی در زندگی شاگردانش گفت: اگر امروز در عرصه هنر جایگاهی دارم مدیون زحمات و راهنمایی‌های او هستم.

سیدجعفر ساداتی برادر شهید نیز ضمن قدردانی از کارگردان و عوامل فیلم و همچنین مسئولانی که از ساخت این اثر حمایت کردند تا یاد و خاطره شهدا زنده بماند، خاطره‌ای از دغدغه‌های این شهید هنرمند بیان کرد.

در این مراسم همچنین گروه سرود «مسجد شهید ساداتی» سرود روز خاکسپاری این شهید در سال 1364 را دوباره بازخوانی کردند.

در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدیه از حسین صباغ فیلمساز جوان یزدی تجلیل شد.

لازم به ذکر است،‌شهید سیدجلیل ساداتی 15 مردادماه 1364در عملیات قدس پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای خلدبرین یزد به خاک سپرده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار