رییس حوزه هنری یزد خبر داد؛
رییس حوزه هنری یزد گفت: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی مسابقه تماشای فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی در یزد آغاز شد.
کد خبر: ۷۳۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ 22 April 2019

«محمدصادق کوچک‌زاده» با اشار به اهمیت برنامه های حوزه هنری استان، اظهار کرد: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی مسابقه تماشای فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود .

وی هدف از برگزاری این مسابقه را جریان‌سازی و درک بهتر آثار سینمای ایران عنوان کرد و افزود: در ادامه‌ی برنامه مسابقه‌ تماشای فیلم که سال گذشته در این مرکز برگزار شد، امسال نیز هم‌زمان با هفته هنر انقلاب این مسابقه ویژه فیلم «یتیم‌خانه ایران» آغاز شده است .

دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی در استان یزد گفت: این فیلم تاریخی روایت‌گر اشغالگری انگلیسی‌ها در ایران بین سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ است و تصویری شفاف و بی‌پرده از جنایات فجیع استعمارگران در ایران را به نمایش می‌گذارد .

کوچک‌زاده در ادامه با بیان این‌که تماشای «یتیم‌خانه ایران» می‌تواند آحاد جامعه بویژه نسل جوان را با واقعیت‌های ناگفته تاریخ کشورمان آشنا کند تصریح کرد: در جنگ جهانی اول با آنکه ایران اعلام بی طرفی کرده بود ولی کشورمان به شدت محل تاخت و تاز نیروهای متخاصم قرار گرفت که یکی از تبعات آن کمبود آذوقه، شیوع بیماری‌های مسری و قحطی بسیار بزرگی بود که در پی آن حدود نیمی از جمعیت 18میلیونی ایران بر اثر بیماری، گرسنگی و قحطی جان باختند .

رییس حوزه هنری یزد بیان کرد: باید این واقعه و جنایت بشری را هنرمندانه برای نسل امروز و جهانیان بازگو و ارائه کنیم .

وی خاظرنشان کرد: علاقه‌مندان تا 20 خرداد می‌توانند برای دانلود رایگان فیلم و آگاهی از نحوه شرکت در مسابقه به سایت « artyazdplus.ir » مراجعه و با پاسخ به سوال‌های مطرح شده در این رقابت دیدنی شرکت کنند .

این مسئول افزود: در مراسمی برگزیدگان این رقابت فرهنگی هنری معرفی و به قیدقرعه با اهدای جوایزی از آنان تقدیر خواهد شد .

علیرام نورایی، جعفر دهقان، قطب‌الدین صادقی، داریوش اسدزاده، فرخ نعمتی و آهو خردمند از جمله بازیگران این فیلم هستند .

این فیلم در هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور محمدرضا ملک‌ثابت ـ‌مدرس دانشگاه‌ و کارشناس تاریخ‌ـ و جمعی از اهالی سینما در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد اکران و تحلیل شد .

گفتنی است؛سال گذشته نیز مسابقه تماشای فیلم سینمایی «ملک سلیمان نبی(ع)» به همت واحد هنرهای تصویری این نهاد برگزار شده بود .

نشست هفتگی باشگاه‌ فیلم حوزه هنری یزد با عنوان «سه‌شنبه‌های فیلم»، سه‌شنبه‌ها ساعت 18 در این مرکز برگزار می‌شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار