مدیر دفتر بازار برق و توسعه مولد‌های مقیاس کوچک شرکت توزیع نیروی برق یزد از راه اندازی سامانه توسعه مولد‌های خورشیدی کوچک در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 23 April 2019

محسن نگارش مدیر دفتر بازار برق و توسعه مولد‌های مقیاس کوچک شرکت توزیع نیروی برق یزد گفت: درخواست ساخت نیروگاه خورشیدی فرآیند ثبت درخواست مشترکان را برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی تا سقف ظرفیت انشعاب تسهیل می‌کند.

وی افزود: از این پس فرآیند بازدید و تایید احداث نیروگاه، عقد قرارداد، نظارت در حین احداث و اتصال به شبکه و در نهایت پرداخت وجه به تولید کنندگان برق تجدید پذیر با بهره گیری از سامانه در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع یزد با اشاره با تاثیر منفی افزایش نرخ ارز بر توسعه مولد‌های خورشیدی، اظهار امیدواری کرد: حضور بسیج و نهاد‌های حمایتی نظیر کمیته امداد، رونق مجددی به بازار کسب و کار خورشیدی در استان بدهد.

نگارش افزود: با بهره گیری از انرژی خورشیدی غنی در یزد، علاوه بر تامین برق پاک در محل مصرف، فرصت مناسبی را برای کسب درآمد از محل ساخت این نیروگاه‌ها فراهم می‌سازد.

وی یادآور شد: بیش از ۹۰ نیروگاه خورشیدی کوچک دارای قرارداد خرید تضمینی با ظرفیت مجموع ۱.۵ مگاوات در استان به شبکه توزیع برق متصل است.

وی بیشترین تمرکز ظرفیت این نیروگاه‌ها را در شهر‌های یزد، نیر، تفت و میبد بیان کرد و گفت: علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست خود در سامانه مهرسان می‌توانند در قسمت زیر سایت‌ها و در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر وارد بخش راهنمای آن در وبسایت شرکت توزیع برق شوند.

استان یزد در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی با افزایش تعداد این نیروگاه‌ها به ۶ واحد و افزایش ظرفیت به ۵۳.۵ مگاوات در رتبه نخست کشور قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار