نمایشگاه عکس «لونگ»( Loung ) در شهر جهانی یزد، مجموعه آثار یکی از جوانان یزدی است که با محوریت پارچه اصیل لونگ به عنوان یکی از نمادهای شهر یزد برپا شده است.
کد خبر: ۷۳۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱ 23 April 2019

نمایشگاه عکس «محمدعلی مقنی‌زاده» با عنوان «لونگ» از عصر ديروز دوشنبه در گالری گنجینه فرهنگ و هنر شهر جهانی یزد گشایش یافت.

این نمایشگاه که تا هفتم اردديبهشت‌ماه دایر است، شامل ۲۳ قطعه عکس رنگی مربوط به شهر استانبول ترکیه در ابعاد ۵۰ * ۷۰ سانتي‌متر و به صورت قاب‌شاسی است.

آثار نمایشگاه مذكور با نگاهی به نوازندگان خیابانی شهر استانبول که از سراسر دنیا به این شهر می‌آیند تا هنر خود را برای کسب و کار و آرامش روح مردم حاضر در این شهر به نمایش بگذارند، با نمادی از شهر یزد که ترکیبی مفهومی از پوشاندن ساز و موسیقی در ایران را پدید آورده، تهیه شده است.

این هنرمند جوان در آثار خود با استفاده از سبک «مستند صحنه» با بیانی اندیشمندانه به مفهوم بی‌توجهی به موسیقی در شهر یزد اشاره کرده به اين نحو كه در عكس‌هاي خود نوازنده ساز را با نمادی از شهر جهانی یزد عجین كرده و در واقع عکس به بیان این محدودیت‌ها می‌پردازد.

وي در مورد عكس‌هايش معتقد است كه ایجاد این حس و لحظه جز با حضور در شهری با نوازندگان خیابانی همچون استانبول امکان‌پذیر نبود.

«محمدعلی مقنی‌زاده» دانش‌آموز سال آخر دبیرستان و دارای ثبت اختراع و کسب عناوین دانش‌آموزی در زمینه عکاسی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار