فرماندار، امام جمعه، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سرمایه گذار کارخانه کاشی و سرامیک ابرکوه امروز سه شنبه در نشست مشترکی مشکل پیش روی یکی از فعالان صنعت شهرستان را بررسی، تدابیر و راهکارهایی را اتخاذ کردند.
کد خبر: ۷۳۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰ 23 April 2019

شرکت کنندگان در این نشست که در فضای صمیمی در دفتر امام جمعه شهر ابرکوه برگزار شد، نسبت به کارگیری تمام توان محلی و استفاده از ظرفیت و قابلیت های استان یزد برای رفع مشکل این واحد تولیدی و صنعتی قول مساعد دادند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه خواهان تلاش مسئولان این واحد تولیدی و صنعتی نسبت به پرداخت به‌ موقع مطالبات کارگران شد.
ناصر زارع تاکید کرد: مشکل این واحد تأمین 600 میلیارد ریال وام بانکی برای خرید دستگاه خاک ساز یا « گرانول» است .
وی بابیان اینکه برای ایجاد اشتغال، تولید و خصوصا رونق بخشیدن به تولید در اقتصاد ملی که شعار انتخابی سال 98 هم است ، تصریح کرد: مسئولان برای تأمین تسهیلات مورد نیاز این واحد تمام تلاش خود را به کار گیرند.
به گفته رئیس اداره تعاون ابرکوه در صورت تأمین وام مورد نیاز سرمایه‌گذار تعداد فرصت های شغلی از 155 نفر به 600 تن افزایش می‌ یابد.
همچنین مدیرعامل و سرمایه‌گذار کارخانه کاشی و سرامیک ابرکوه اظهار داشت: آثار سوء نوسان قیمت ارز در عرصه اقتصادی پیامدهای منفی در این واحد تولیدی ایجاد کرد و با این وجود نسبت به رفع توقیف 320 فقره اموال اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام شد.
مهدی دهقان پور افزود : با توجه به قول مساعد استاندار پیشین یزد مبنی بر اعطای تسهیلات مبلغی در اختیار کارخانه گذاشته نشد و برای رفع مشکل حدود 300 میلیارد ریال برای پیشرفت کار، از محل سرمایه شخصی هزینه کردیم.
وی ادامه داد: مشکل کارخانه نداشتن خاک و دستگاه خاک سازی است و به واسطه مصرف بالا و محدودیت ظرفیت شرکت تولید کننده گرانول، نمی‌توان به مقدار نیاز خرید خاک داشته باشیم و برای خرید دستگاه خاک ساز بیش از 600 میلیارد ریال نیاز است.
این سرمایه‌ گذار خواهان کمک مسئولان برای تأمین وام مورد نیاز شد و اظهار داشت: هم‌اکنون سه خط از 11خط کارخانه فعال است، روزانه 12 هزار مترمربع سرامیک با تلاش 155 کارگر تولید و روانه بازار مصرف می شود.
دهقان پور تصریح کرد: در صورت تامین 600 میلیارد ریال تسهیلات برای خرید دستگاه خاک ساز، ظرفیت روزانه تولید به 70 هزار مترمربع و زمینه اشتغال از 155 به 600 نفر خواهد رسید.
در این نشست گفته شد، طرح تعدیل نیروی انسانی موقت بود، هم‌اکنون تمام نیروهای قبلی مشغول به کار هستند و با توجه به پرداخت حدود 40 میلیارد ریال از بدهی‌های شرکت و مطالبات کارگران تا پایان سال 1397، تصمیم به پرداخت باقی‌مانده بدهی داخلی شرکت به ‌زودی انجام می شود.
مقرر شد در آینده نزدیک نشستی با حضور مسئولان یزد و رئیس بانک صنعت و معدن کشور در استانداری تشکیل و مشکل این واحد تولید کاشی و سرامیک ابرکوه رفع شود .
همچنین امام‌جمعه ابرکوه گفت: مسئولان برای افزایش تولید و اشتغال در کارخانه کاشی و سرامیک شهرستان تلاش کنند.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: مشکل واحد تولیدی یادشده در راستای رونق تولید و اشتغال، می‌تواند با هم‌گرایی و نگاه مساعد، رفع شود.
وی با تأکید بر اینکه مسئولان استان زمینه تشویق و دلگرمی سرمایه‌گذاران را بیش‌ از پیش فراهم کنند، نسبت به تأمین وام مورد نیاز برای خرید دستگاه خاک ساز اظهار امیدواری کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: مسئولان این واحد می توانند با افزایش ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در رونق اقتصادی ملی در استان رسالت اجتماعی و تاریخی خود را به خوبی ایفا کنند.
به گفته فرماندار ابرکوه تمام تلاش ها برای رفع مشکل این واحد تولیدی به کار گرفته خواهد شد و قبل از نیمه دوم سال 98 شاهد وضعیت مطلوبی در کارخانه هستیم .
محمدکاظمی نسب آمادگی فرمانداری را برای فعال‌سازی کامل کارخانه اعلام کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار