رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) یزد گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سال گذشته با برگزاری 384 جلسه کارشناسی، 555 مصوبه ابلاغ کرد که اجرای این مصوبه ها منجر به تثبیت اشتغال 45 هزار نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی شد.
کد خبر: ۷۳۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ 24 April 2019

محمدرضا علمدار یزدی اظهار داشت: از مجموع مصوبه‌ها 88 درصد مربوط به مسائل بانکی ، چهار درصد امور مالیاتی، یک درصد تأمین اجتماعی و یک درصد مصوبه‌ها مشکلات و مسائل مربوط به هزینه‌های آب ، برق ، گاز و ... بود.
به گفته وی سال گذشته علاوه بر 384 جلسه کارشناسی ،37 کمیته تخصصی و 16 کارگروه اصلی نیز برگزار شد.
رئیس سازمان صمت یزد خاطرنشان کرد : همچنین از پرونده‌های مطرح‌شده 19 درصد صنایع نساجی ، 24 درصد صنایع شیمیایی و سلولزی ، 16 درصد صنایع معدنی، هفت درصد صنایع فلزی و برق و 10 درصد مربوط به صنایع غذایی و دارویی بود.
در حال حاضر سه هزار و 285 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و 11 هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اسمی با اشتغال 100 هزار و 445 نفر در استان یزد وجود دارد .
تولید بیش از 800 نوع کالا ، رتبه نخست تولید کاشی و سرامیک کشور با بیش از 50 درصد ، رتبه دوم تولید محصولات نساجی ، رتبه سوم تولید فولاد کشور و رتبه نخست تولید رومبلی ، ترمه و روفرشی ازجمله جایگاه‌های برتر استان در اقتصاد ملی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار