مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به تعطيلي چند روزه‌ي زندان اسكندر، موضوع پلمپ اين بناي تاريخي را تكذيب كرد.
کد خبر: ۷۳۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 24 April 2019

«سید مصطفی فاطمی» با اشاره به این که بنای تاریخی زندان اسکندر پلمپ نشده است، اظهار کرد: بنای تاریخی زندان اسکندر به مدت چند روز و به علت اختلاف ادارات کل اوقاف و میراث فرهنگی تعطیل شد اما پلمپ این بنای تاریخی به هیچ وجه صحت ندارد.

وي با بيان اين كه زندان اسكندر در حال حاضر به روي تمام بازدیدكنندگان و گردشگران گشوده است، علت اختلاف اداره کل اوقاف با میراث فرهنگی در مورد اين بنا را مسائل مربوط به اخذ سند مالکیت از سوی اوقاف و معوقه اجاره‌ این بنا عنوان کرد.

فاطمي در پايان گفت: توافقاتی انجام شده تا بخشی از اجاره‌هاي معوقه به روش تهاتر هزینه‌های عمرانی انجام شده در بنا و بخشی نيز از طریق بدهی معوق صنعتگران مستقر در اين مكان پرداخت شود.

ياداور مي‌شود؛ زندان اسکندر یا همان مدرسه ضیائیه در حقیقت مدرسه‌ای است با حدود ۱۰ قرن قدمت که در محله فهادان شهر یزد در مجاورت بقعه دوازده امام واقع شده و در سال 1346 به شمارهٔ ثبت ۷۷۰ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است.

این بنا در سال ۸۳۱ هجری قمری توسط عارف معروف «ضیاءالدین حسین رضی» بنا شده و در سال ۹۰۵ ه‍.ق توسط پسرانش «مجدالدین حسن» و «شرف‌الدین علی» تکمیل شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار