استاندار یزد:
یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: جوانان ظرفیت های خوبی دارند که باید در گام دوم انقلاب که مورد تاکید مقام معظم رهبری و برنامه های دولت است بیش از گذشته مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۷۳۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ 24 April 2019

محمدعلی طالبی در جمع اعضای سمن ها( سازمان های مردم نهاد) جوانان استان افزود: بهره گیری از توان و انگیزه بالای جوانان برای توسعه ضروری است .
وی ادامه داد: برای تحقق اهداف نظام اسلامی باید زمینه مشارکت نسل جوان در تشکل های مختلف بر حسب نیاز فراهم شود که در این خصوص در سال های اخیر کارهای بزرگی انجام شده است.
استاندار یزد خاطر نشان کرد: جوانان سرمایه های عظیم انسانی و نیروی بالایی برای کمک به مسولان در بخش های مختلف هستند و این فرصتی است تا از تمام ظرفیت ها استفاده شود.
طالبی به فعالیت تشکل های مردم نهاد در استان و گسترش آن در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و اظهار داشت که بتوان از فکر و اندیشه جوانان در عرصه های مختلف بهره گرفت.

** فعالیت 47 تشکل مردم نهاد جوانان
همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: یکی از برنامه مهم در حوزه جوانان که توسط دولت با همکاری دستگاه ها و مشارکت خوب جامعه هدف در استان محقق شده تشکیل 47 سمن است.
وی ادامه داد: این تشکل ها در بخش های مختلف در یزد و شهرستان های بافق، اردکان، میبد، تفت، اشکذر، خاتم، ابرکوه، بهاباد و مهریز در کنار برنامه های دولت فعالیت های خوبی را انجام می دهد.
مدیرکل ورزش و جوانان یزد اضافه کرد: 2 تشکل مردم نهاد جوانان دیگر به زودی فعالیت خود را در استان آغاز می کند و برای صدور مجوز همکاری های لازم با پیگیری علاقه مندان وجود دارد.
شریعتی اظهار داشت: واگذاری امور مختلف فرهنگی، ورزشی، برگزاری کلاس ها و دوره ها، همایش ها، کارگاه ها و سایر مواد به تشکل ها جزو برنامه های این اداره کل است.

**ضرورت تقویت تشکل های جوانان
همچنین مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: از وظایف مهم مسئولان است که بیش از گذشته در حمایت و تقویت تشکل های مردم نهاد حوزه جوانان اقدام کنند.
فخرالسادات خامسی هامانه افزود: سال های اخیر نسبت به صدور مجوز و انجام برنامه های مختلف توسط تشکل ها کارهای خوبی اتجام گرفته ولی باید بیشتر شود.
وی اظهار داشت: بهره گیری از فکر و ظرفیت جوانان و واگذاری برخی کارها به آنها یک فرصت است که خوشبختانه زمینه آن در استان وجود دارد.

**برگزاری دوره های آموزشی
همچنین معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان یزد اظهار داشت: برگزاری دوره های علمی و فرهنگی برای توانمند سازی جوانان جزو ماموریت های مهم این اداره کل است که انجام می شود.
احمد طالبی افزود: در سال 1397 توسط تشکل های جوانان به خصوص برای مهارت آموزی و همچنین مسائل فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دوره های خوبی برگزار شد.
وی اظهار داشت: در سال 1398 با قوت بیشتر و با جلب مشارکت جوانان و تقویت آنها در راستای نقش آفرینی و ارتقای اعضا برنامه های آموزشی و فرهنگی انجام می شود.
در این نشست توسط اعضای تشکل های مردم نهاد جوانان بر گسترش فعالیت های فرهنگی، آموزشی، صدور مجوزها، کمک های مالی و برگزاری نشست های مختلف تاکید شد.
25 درصد جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان یزد جوان هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار