مدیرعامل برق منطقه‌ای:
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد از رشد 25 درصدی مصرف انرژی در صنایع بزرگ استان در سال97 نسبت به سال ماقبل خبر داد .
کد خبر: ۷۳۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ 24 April 2019

محمدحسن صبا‌غزادگان در نشستی با نمایندگان صنایع استان، با بیان این‌که یزد یکی از پایدارترین شبکه‌های برق کشور را دارد؛ عنوان کرد: هم‌اکنون 75 درصد برق مصرفی در بخش صنعت مصرف می‌شود و از این میزان 47 درصد سهم صنایع بزرگ است.
وی یزد را طبق اعلام وزارت نیرو جزو استان‌هایی با کمترین میزان خاموشی دانست و گفت: عبور از پیک‌بار تابستان 97 بدون خاموشی با تعامل و همکاری صاحبان صنایع، مشترکان و همکاران ما در صنعت برق استان به‌دست‌آمده است.
این مقام مسئول در صنعت برق حداکثر بار کاهش‌یافته در ایام پیک شبکه سراسری در تابستان 97 استان را بیش از 300 مگاوات دانست و گفت: مجموع انرژی صرفه‌جویی شده با اجرای برنامه‌های مدیریت بار بیش از 37 میلیون کیلووات ساعت و معادل 0.83 درصد کل مصرف انرژی صنایع بزرگ است و تعداد مشترکان از 26 مشترک با مصرف بالای هفت مگاوات است.
در این جلسه، همچنین سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد حدود 88 درصد میزان مصرف انرژی استان را در حوزه کارآفرینی و تولید دانست و اظهار داشت: برای مدیریت انرژی در وزارت نیرو برای مصارف بالای هفت مگاوات به شرکت‌های برق منطقه‌ای و زیر هفت مگاوات به شرکت‌های توزیع نیروی برق واگذارشده است.
سید مسعود عظیمی زاده، سهم تولید انرژی در حوزه تولید پراکنده و انرژی خورشیدی در استان را خوب برشمرد و افزود: 365 مگاوات متقاضیان نیروگاه خورشیدی که قرارداد خرید تضمینی 20 ساله دارند در یزد وجود دارد و میزان نیروگاه های نصب شده در 10 سال گذشته از 600 مگاوات به 2 هزار و 679 مگاوات رسید که جای قدردانی از پیش‌بینی و همت مدیران و کارشناسان صنعت برق استان دارد.
در این نشست همچنین رئیس گروه مدیریت مصرف برق منطقه‌ای یزد با ارائه گزارشی از عملکرد صنایع در پیک‌بار تابستان 97 پرداخت و افزود: سال گذشته حداکثر نیاز مصرف استان هزار و 538 مگاوات بود که نسبت به سال 96 رشد 9 درصدی داشته است.
فاطمه زارع ، 9 برنامه را برای پاسخگویی به بار مصرفی سال 98 تشریح کرد و افزود: طرح‌های ذخیره عملیاتی صنایع و کاهش بار برنامه‌ریزی‌شده در ساعات اوج بار، از مهم‌ترین طرح‌هاست که از نیمه خرداد آغاز و تا 15 شهریور ادامه دارد.
همچنین از تعدادی واحدها و شرکت ها به‌ عنوان صنایع همکار در پیک‌بار تابستان 97 قدردانی شد.
سهمیه کاهش بار استان برای پیک‌بار 98 بر اساس دستورالعمل ابلاغی توانیر 400 مگاوات است که از این میزان 250 مگاوات سهم برق منطقه‌ای یزد و 150 مگاوات سهم توزیع نیروی برق استان است.
در استان 2 هزار و 679 مگاوات قدرت نصب‌شده‌ نیروگاهی وجود دارد که توان اسمی نیروگاه‌های تولید پراکنده بهره‌برداری شده 118 مگاوات و نیروگاه‌های خورشیدی در حال بهره‌برداری 58.5 مگاوات است و پیش‌بینی می‌شود که پیک‌بار تابستان امسال به هزار و 684 مگاوات برسد این در حالی است که سال گذشته 24 تفاهم‌نامه کاهش بار با صنایع استان مبادله شده بود و همکاری مولد چادرملو حدود چهار هزار و 680 مگاوات ساعت در 2 ماه تیر و مرداد بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار