نمایشگاه عکس «لنگ» شامل ۲۳ قطعه عکس رنگی که در شهر استانبول ترکیه تهیه شده، در گنجینه هنر یزد گشایش یافت.
کد خبر: ۷۳۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 24 April 2019

نمایشگاه عکس لنگ از آثار محمدعلی مقنی زاده در گنجینه هنر یزد گشایش یافت و در کنار این نمایشگاه، کارگاه عکاسی مستند صحنه رضا دیده بان نیز دایر است.

در این نمایشگاه ۲۳ قطعه عکس رنگی در ابعاد ۵۰ در ۷۰ به صورت قاب شاسی با موضوع موسیقی خیابانی در شهر استانبول به نمایش درآمده است.

مقنی زاده در آثار خود هنرمندانی که از سراسر دنیا به استانبول می آیند تا هنر خود را برای کسب و کار و آرامش روح مردم این شهر به نمایش بگذارند، به تصویر کشیده است.

در این تصاویر نمادهایی از شهر یزد نیز مورد استفاده قرار گرفته که حاصل تصاویر ترکیبی مفهومی است و فرهنگ یزد در زمینه موسیقی را نیز به نمایش گذاشته است.

گفتنی است؛ مستند صحنه سبکی است که به بیان موضوع صاحب اثر بدون چیدمان و صحنه سازی می پرداد و فقط با اضافه کردن یک نماد در قاب عکاس‌ها، مفهومی نمادین را رقم می‌زند.

محمدعلی مقنی زاده دانش آموز سال آخر دبیرستان در رشته فتوگرافیک و دارای اختراع و کسب دو عنوان مقام کشوری در زمینه عکاسی است.

وی با فراگیری مطالب دو دوره عکاسی پروژه‌گرا توانسته سبک مستند صحنه را به خوبی فرا بگیرد و با بیانی اندیشمندانه به مفهوم کم توجهی موسیقی خیابانی در شهر یزد اشاره کند به طوری که نوازنده ساز با نمادی از شهر جهانی یزد عجین شده و عکس به بیان این محدودیت می‌پردازد.

این نمایشگاه از امروز تا هفتم اردیبهشت ماه جاری، صبح‌ها از ساعت ۱۰ الی ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۱ در گالری گنجینه فرهنگ و هنر شهر جهانی یزد همراه با کارگاه عکاسی مستند صحنه رضا دیده بان پذیرای علاقمندان به هنر و عکاسی است.

گالری گنجینه فرهنگ و هنر شهر جهانی یزد، در خیابان قیام میدان خان واقع شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار