مدیرکل اوقاف یزد:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: مساجد تنها برای انجام فرائض دینی نیست و باید توسط هیات امنا برای جذب جوانان برای فعالیت های فرهنگی و آموزشی جوانان تبدیل شود.
کد خبر: ۷۳۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ 25 April 2019

حجت الاسلام حسین زارع زاده در همایش آموزشی هیات امنای مساجد مهریز افزود: باید از فضای مساجد برای غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان و تربیت دینی آنها استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان با تهدید نرم مبانی دینی و اخلاقی نوجوانان و جوانان را هدف قرار داده اند به اهمیت جذب جوانان به مساجد با اجرای برنامه های مناسب و جذاب تاکید کرد.
این مسئول اظهار داشت: باید در کنار فعالیت های دینی، بیان احکام و نمازجماعت در هر فرصتی برای انجام برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و حتی برنامه های آموزشی استفاده کرد.
زارع زاده گفت: مساجد نه در شعار که باید در عمل به مراکز بزرگ ترویج معارف دینی و همچنین کانون های اصلی فرهنگ و تربیت معنوی نسل جوان تبدیل شود.

**ضرورت جذب جوانان به مساجد
همچنین امام جمعه مهریز گفت: جذب جوانان به مساجد باید محور تمام اهداف و برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و هیات امنای مساجد قرار گیرد.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی افزود: باید مساجد با حضور جوانان و واگذاری امور فرهنگی به آنها خیلی پر رونق و همراه با برنامه های مناسب اداره شود.
امام جمعه مهریز تصریح کرد: هیات امنای مساجد با سعه صدر و برخورد مناسب نقش مهمی در جذب جوانان و مردم به این سنگرهای مقدس و تاثیرگذار دارند.
محی الدینی همچنین از هیات امنای مساجد خواست تا نسبت به ترویج فرهنگ والای دینی در برگزاری مناسبت ها و مراسم ها اقدام کنند و از اسراف پرهیز شود.

**فعالیت همیشگی مساجد
فرماندار مهریز هم گفت: فعالیت مساجد تنها مربوط به یک ماه و یک فصل از سال نیست و باید با برنامه ریزی و اقدام جدی برای تمام گروه های سنی برنامه و فعالیت داشت.
رضا زارع زاده مهریزی افزود: هیات امنای مساجد و سایر عوامل در آن همه باید با همکاری و برنامه ریزی برای جذب جوانان و ارائه آموزش های فرهنگی و معنوی اقدام کنند.
وی اظهار داشت: دشمنان با برنامه های سوء فرهنگی برای ضربه زدن به نسل جوان جدی اقدام می کنند و باید برای پیشگیری از توطئه های آنها در مساجد بیشتر و بهتر اقدام کرد.

** فعالیت 140 هیات امنا در مهریز
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه مهریز گفت: از 350 مسجد موجود در این شهرستان 140 مسجد هیات امنا دارند که طبق قانون به وظایف خود عمل می کنند.
سید مهدی سیدی افزود: برگزاری دوره آموزشی برای هیات امنا و ارتقای سطح دانش و آگاهی آنها برای انجام بهتر ماموریت ها جزو برنامه های مهم این اداره است.
در این همایش مسائل و مشکلات هیات امنای مساجد بررسی شد.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار