مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گامی بلند برای نامزدی یزد به عنوان پایتخت کتاب جهان است گفت: روز ۱۰ اردیبهشت ماه در نمایشگاه کتاب تهران به عنوان روز یزد نام گذاری شده است.
کد خبر: ۷۳۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 25 April 2019

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد که در بین غرفه‌های حاضر، غرفه یزد پایتخت کتاب ایران نیز حضور دارد که برنامه‌های بسیاری در این مکان برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.

با توجه به اینکه سال 98 یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد، مدیران و مسئولان فرهنگی استان تلاش‌های زیادی در جهت استفاده هر چه بهتر از این فرصت به کار بستند که یکی از آنها حضور فعال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.

برنامه‌های غرفه یزد پایتخت کتاب ایران 

مجید جوادیان زاده با اشاره به برنامه‌های غرفه یزد پایتخت کتاب ایران در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: برنامه‌هایی که برای غرفه یزد پایتخت کتاب ایران در نظر گرفته شده در قالب برنامه‌های یزد در سرای اهل قلم و برنامه‌های غرفه یزد، پایتخت کتاب ایران و از روز 6 الی 14 اردیبهشت ماه اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه روز 10 اردیبهشت ماه در نمایشگاه کتاب تهران به عنوان روز یزد نام گذاری شده است گفت: در این روز معرفی و رونمایی از برنامه‌های شهر یزد، نشست و بررسی ظرفیت‌ها و چالش‌های یزد، میراث جهانی برای پایتختی کتاب جهان در سال 2022 و بررسی آثار نویسندگان یزدی، رونمایی، نقد و بررسی کتاب فرهنگ‌ نامه یزد را در دستور کار خود داریم.

وی "قصه‌گویی با گویش محلی " و رونمایی از کتاب "رویای بزرگ " را از دیگر برنامه‌های غرفه یزد پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان و اضافه کرد: اجرای طرح کاروان دانایی، معرفی طرح نخستین باغ کتاب دانشگاهی کشور، معرفی کتابخانه گردشگر، رونمایی از کتاب، معرفی کتاب، شاهنامه‌خوانی، پرده‌خوانی، معرفی کتاب، قرار دانایی، نذر طبیعت و همچنین معرفی برنامه‌های ابرکوه نامزد پایتخت کتاب ایران در 1399 از دیگر برنامه‌های غرفه یزد پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

جوادیان زاده با اشاره به اینکه امیدواریم در این نمایشگاه بتوانیم گامی در جهت رسیدن به یزد پایتخت کتاب جهان برداریم گفت: برنامه‌های غرفه یزد پایتخت کتاب ایران به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، شهرداری یزد و سایر دستگاه‌های فرهنگی استان در محل نمایشگاه بزرگ کتاب تهران برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار