فرماندارخاتم گفت: دومین جشنواره گل محمدی با هدف ترویج کشت گیاهان کم آبخواه در روستای کوشک این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۷۴۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ 06 May 2019

فرجام فاضلی فرماندار شهرستان خاتم در آئین جشنواره گل محمدی گفت: باتوجه به سیاست‌های وزرات جهاد کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و ترویج کشت گیاهان کم ابخواه و دارویی، کشت گل محمدی در این شهرستان روبه افزایش است.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی‌ در سال های گذشته و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی دراین شهرستان، افزود: کشت گیاه کم آبخواه و دارویی صرفه اقتصادی خوبی برای کشاورزان این منطقه دارد.

فاضلی با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید ادامه داد: بخش کشاورزی شهرستان خاتم که قطب کشاورزی استان یزد است بر اصلاح الگوی کشت، مدیریت بهینه مصرف آب تاکید کرد.

توسعه سطح زیر کشت باغات گل و گیاهان دارویی
مجتبی آغاز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم گفت: این جشنواره باهدف توسعه سطح زیر کشت باغات گل و گیاهان دارویی، ایجاد ظرفیت جدید برای شناخت و بازاریابی برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی و گردشگری برگزار شده است.

وی افزود: آشنایی بیشتر مردم منطقه از مزیت‌های اقتصادی و اشتغال در حوزه گل محمدی، جایگزین برای گلاب‌گیری، توسعه سطح زیر کشت در مناطق روستایی، توانمند کردن جامعه محلی، دستیابی به فرآوری صنعتی مشتقات عصاره گل محمدی و گیاهان دارویی ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره بود.

آغاز اظهارداشت: سال گذشته اولین جشنواره گل محمدی در شهرستان برگزار شد زمینه‌ای فراهم کرد تا امسال سطح زیر کشت و آمادگی کشاورزان برای کشت وتولید این گونه‌ها افزایش یابد.

شایان ذکر است جشنواره گل محمدی با حضور فرماندار، مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استان، بخشدار مرکزی وجمعی از مسئولان شهرستان و اهالی روستای کوشک برگزار شد.

مراسم گل چینی، گلاب‌گیری، گل غلتان و اجرای آواه‌ها و نوا‌های محلی از برنامه‌های این جشنواره بود.

روستای کوشک خاتم پایلوت در کشت گیاهان دارویی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار