کد خبر: ۷۴۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 08 May 2019

پرویز قزلباش صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل دانشگاه علوم پزشکی استان، به افزایش امید به زندگی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: امید به زندگی در استان زنجان به بیش از ۸۵ سال رسیده که از نرم کشوری بالاتر است.

وی اظهار کرد: خود مراقبتی و استفاده از تغذیه مناسب در افزایش امید به زندگی افراد بسیار مؤثر است و باید خود مراقبتی به خوبی فرهنگ سازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بابیان اینکه ماماها باید با استفاده از دانشی که در اختیار دارند آموزش‌های لازم را قبل از بارداری به مادران دهند، گفت: به کمک ماماها مادران دوران بارداری را با آرامش و مراقبت طی می‌کنند.

قزلباش بابیان اینکه ماماها باید علمی‌ترین و بهترین مشاوره‌ها را به مادران بدهند، ابراز کرد: بهترین و سالم‌ترین روش زایمان روش طبیعی است و این مهم به خوبی در استان جا افتاده است.

وی تأکید کرد: خوشبختانه طی سال گذشته و در سال جاری زایمان طبیعی در استان زنجان رشد داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان جزو ۱۰ دانشگاه قطب کشور است و این برای استان امتیاز بسیار خوبی است.

قزلباش بابیان اینکه مشاوره خوب ماماها موجب شده است شاخص زایمان سزارین در بیمارستان‌ها کاهش یابد، ابراز کرد: زایمان سزارین روزبه‌روز در مراکز درمانی استان کاهش می‌یابد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار