استاندار یزد گفت: بارها در جلسات مختلف با شهرداران و شوراها این نکته مطرح‌شده که اساساً شهرداری یک دستگاه اجتماعی است ولی متأسفانه در کشور ما مباحث عمرانی بر وظایف و مسئولیت‌های شهرداری غالب شده است.
کد خبر: ۷۴۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶ 11 May 2019

محمدعلی طالبی روز جمعه در نشست هم ‌اندیشی شهرداران استان در اردکان افزود: باید برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر استان تلاش کنیم.
وی اظهار داشت: ما در شرایطی هستیم که بیش از هر زمان دیگری باید رعایت حال مردم را داشته باشیم و شهرداری نیز به‌عنوان دستگاهی که بیشترین ارتباط را با بدنه جامعه دارد باید این ملاحظه را بکند و آن را به‌عنوان یک راهبرد در فعالیت‌های خود در نظر گیرد.
استاندار یزدگفت: البته این توصیه و تأکید به معنای چشم پوشیدن بر تخلفات و انجام کار غیرقانونی نیست بلکه باید تمام تلاش خود را در جهت همراهی با مردم و درک مسائل و مشکلات آن‌ها داشته باشیم و آنچه از دست ما برمی‌آید برای مساعدت به مردم انجام دهیم.
وی افزود: از همه شهرداران می‌خواهم که نگاه توسعه‌گرا به شهر داشته باشند و فکر کنیم که به‌عنوان یک شهروند قرار است سال‌های سال در این شهر زندگی کنیم و به نیازهای اساسی شهر بپردازیم، به‌ ویژه در حوزه هزینه کرد اعتبارات به این موضوع توجه لازم را داشته باشید.
طالبی تصریح کرد: شهرداری به ‌عنوان یک سازمان اجتماعی باید مسائل اجتماعی شهر را نیز مورد ملاحظه قرار دهد و در کنار تصمیمات شوراها در این حوزه شهرداری‌ها به‌عنوان یک کنش اجتماعی واکنش‌های فعالی را در سطح شهر با رویکرد نشاط‌آفرینی از طریق اجرای برنامه‌های مختلف و اجرای پروژه‌هایی که بعد اجتماعی قوی را در بردارد داشته باشند و نشاط اجتماعی را در سطح شهر افزایش دهند.
استاندار یزد از شهرداری‌ها خواست که به حاشیه‌ها ورود پیدا نکنند زیرا این حواشی می‌تواند بر کار و فعالیت آن‌ها تأثیر بگذارد، باید این حاشیه‌ها را از خود دور کرد و به وظایف و مسئولیت اصلی خود در شهرداری بپردازید، با همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و ارگان‌های عمومی غیردولتی در عالی‌ترین سطح تعامل داشته باشید.
طالبی گفت: سازمان‌های غیردولتی در شهرها یک ظرفیت بسیار خوبی است و همکاری با تشکل‌های غیردولتی جزئی از وظایف شهرداری و شوراها است، فعالیت این سمن‌ها در شهر بیشتر از هر دستگاهی در راستای اهداف و وظایف شهرداری‌ها است بنابراین یک تعامل مثبت و سازنده‌ای را بین مجموعه دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های غیردولتی انتظار داریم.
وی با اشاره به اهمیت موضوع هویت بخشی در شهرها گفت: حفاظت و حراست از میراث فرهنگی به‌عنوان یک موضوع هویتی در مسائل و کارهای شهر بسیار مهم است در اجرای همه برنامه‌ها و پروژه‌ها باید نگاهی به هویت شهر داشته باشیم و تقویت‌ کننده هویت‌های اصیل ملی و مذهبی باشیم.
وی از شهرداری‌ها خواست که مباحث مربوط به سرمایه‌گذاری‌ها را جدی بگیرند و امسال را یک سال ویژه درزمینهٔ جذب سرمایه در نظر بگیرند، با توجه به شرایط اقتصادی کشور که در آن قرار داریم برای جبران کاهش بودجه‌ها راهی جز مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران نداریم.
استاندار یزد ادامه داد: مرز قانونی فعالیت شهرداری با شوراها باید مشخص باشد، شوراها یکسری وظایف و مسئولیت‌هایی دارند و شهرداری هم هویت و مسئولیت مستقلی دارد.
وی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات و مسائلی که منجر به برخی از تخلفات و سوءاستفاده‌ها می‌شود وقتی پیش می‌آید که تداخل این مسئولیت شهرداری و شورا صورت می‌گیرد، در مورد بدهی دستگاه‌ها به شهرداری‌ها هم باید هر دستگاهی که کوتاهی کرده است معرفی شود.
نشست هم‌اندیشی شهرداران استان یزد به میزبانی شهرداری اردکان برگزار شد.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار