جانشين بسيج دانشجويي كشور:
جانشين سازمان بسيج دانشجويي كشور اظهار كرد: بسيج دانشجويي بايد به سمت اجتماعي شدن، شناخت مسائل مردم در حوزه مختلف و گرفتن مسئله از بدنه عمومي جامعه و تطبيق آن با ارزش‌هاي اسلامي و تلاش براي رفع آن گام بردارد.
کد خبر: ۷۴۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ 11 May 2019

«حميد بالايي» امروز شنبه 21 ارديبهشت‌ماه در مراسم توديع و معارفه فرمانده ناحيه بسيج دانشجويي استان يزد كه در تالار انديشه دانشگاه يزد برگزار شد، افزود: اعتقاد داريم كه گروه‌هاي جهادي بايد بسط موضوعي پيدا كنند و نه تنها در فعاليت‌هاي عمراني صرف بلكه در ساير حوزه‌هاي مورد نياز جامعه ورورد پيدا كنند.

وي بسيج دانشجويي را موتور پيشران و موتور محرك در بدنه دانشجويي كشور خواند و گفت: بر اين باور هستيم كه با تحقق آرمان‌هاي بسيج دانشجويي ، مجموعه دانشگاهي نيز پويا، بانشاط و فعال‌تر خواهد شد.

بالايي با بيان اين كه مجموعه بسيج دانشجويي در نهاد علم پايه‌گذاري شده است، افزود: لذا سياست‌ها و ماموريت‌هاي اين سازمان بايد متناسب با اين نهاد و جايگاه علم باشد.

وي خاطرنشان كرد: هرچند بسيج دانشجويي در برهه‌اي از زمان كمتر به آرمان‌هاي خود پرداخته و به نوعي رنگ و بوي سياست‌زدگي به خود گرفته است ولي معتقديم كه رويكردهايي كه در بسيج دانشجويي فاقد زيربناي علمي باشد، نمي‌تواند موثر واقع شود لذا در اولين گام نيز نقش‌آفريني دانش‌بنيان از سوي بسيج دانشجويي مورد انتظار است.

جانشين سازمان بسيج دانشجويي كشور در ادامه به ديدارهاي متعدد مقام معظم رهبري با دانشجويان و به ويژه فعالان بسيج دانشجويي اشاره و عنوان كرد: تحليل فرمايشات معظم له در اين ديدارها مويد پنج انتظار اصلي ايشان از اين قشر است.

وي اولين انتظار مقام معظم رهبري از بسيج دانشجويي را شناخت مسائل كشور در حوزه‌هاي مختلف و شكل‌دهي آنها در برش‌هاي بومي، منطقه‌اي، ملي و حتي بين‌المللي دانست و افزود: دومين ماموريت بسيج دانشجويي براساس انتظارات مقام معظم رهبري، تلاش براي كشف پاسخ مسائل كشور به صورت تخصصي است.

وي در همين ارتباط بر استفاده بيشتر از دانشجويان تحصيلات تكميلي در قالب فعاليت‌هاي بسيج دانشجويي تاكيد كرد و گفت: خوشبختانه با توجه رو به رشد دانشجويان تحصيلات تكميلي در كشور، اقدامات مناسبي جهت جذب اين طيف از مخاطبان در حال انجام است.

بالايي سومين ماموريت اصلي بسيج دانشجويي را گفتمان‌سازي مبتني بر رفع مسائل كشور براي جامعه نخبگان و عموم مردم خواند و اضافه كرد: اين ماموريت مي‌تواند در قالب كرسي‌هاي آزادانديشي و نشست‌هاي تخصصي و ديگر فعاليت‌هاي مرتبط با گفتمان‌سازي انجام شود.

وي مطالبه‌گري را نيز چهارمين ماموريت بسيج دانشجويي البته براساس پشتوانه و نقش‌افريني دانش‌بنيان بيان كرد و گفت: بايد توجه داشت كه در مقابل انتظار سعه‌صدر مسئولان نيز مطرح است كه هر دو موضوع بارها در فرمايشات مقام معظم رهبري مرد تاكيد بوده است.

اين مسئول انتظار پنجم مقام معظم رهبري را از دانشجويان بسيجي اقدامات ميداني براي كمك به حل مسائل كشور خواند و در اين باره به عنوان نمونه به فعاليت‌هاي محروميت‌زدايي اردوهاي جهادي در قالب 1750 گروه دانشجويي اشاره كرد.

وي از تدوين سند تحول و تعالي بسيج دانشجويي براساسا ين ماموريت‌ها در سال گذشته خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه بستر پياده‌سازي سياست‌هاي كلان سازمان بسيج دانشجويي در قالب اين سند در سال جاري و سال آينده فراهم شود.

يالايي در پايان نيز بر تشكيل‌ هسته‌هاي علمي براساس هر يك از ماموريت‌هاي اصلي بسيج دانشجويي تاكيد كرد.

گفتني است؛ در اين مراسم كه با حضور فرماندهان سپاه الغدير يزد، روساي دانشگاه‌ها و فعالان دانشجويي و بسيج دانشجويي برگزار شد، از خدمات «سيد حسين راسخي» مسئول قبلي ناحيه بسيج دانشجويي استان قدرداني شد و «علي پورميرزايي» با صدور حكمي از سوي سرتيپ دوم پاسدار «فتح الله جميري» فرمانده سپاه الغدير يزد براي مدت سه سال به عنوان فرمانده جديد ناحيه بسيج دانشجويي استان منصوب و معرفي شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار