رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به راه اندازی کاروان قرآنی شهید دانش در مدارس یزد، گفت: باید فضای قرآنی ماه مبارک رمضان به مدارس هم تعمیم داده شود تا دانش‌آموزان با قرآن عجین شوند.
کد خبر: ۷۴۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 12 May 2019

«سعیدغفاریان» با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع ویژه ماه مبارک رمضان در مدارس، اظهار کرد: کاروان شهید حسن دانش یکی از این برنامه هاست که با شروع ماه مبارک رمضان فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان این ماه ادامه دارد.

وی با بیان این که تا کنون این طرح در پنج مدرسه یزد اجرا شده و تا پایان ماه در 30 مدرسه برگزار می‌شود، افزود: هر روز دو نفر از اساتید قرآن به همراه دو نفر نوجوان قرآنی در مدارس منتخب حاضر می شوند و مراسم جزء‌خوانی قرآن را برگزار می‌کنند.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، همخوانی اسماء الحسنی، صلوات‌های قرآنی و تدبر در آیات را از دیگر برنامه‌های این کاروان عنوان کرد و گفت: در مدارس ناحیه دو نیز محافل انس و معرفت برگزار می‌شود که تفسیر و تدبر در قرآن و قرائت آیات قرآنی بخشی از برنامه‌های آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: رمضان ماه نزول قرآن است و از گذشته های دور، انس با قرآن در این ماه بیشتر است بنابراین باید این فضا به مدارس هم تعمیم داده شود و دانش‌آموزان بیشتر از قبل با قرآن عجین شوند.

غفاریان در پایان با بیان این که کاروان قرآنی شهید دانش، لحظات قرآنی به یاد ماندنی را در ذهن دانش آموزان ثبت می کند، گفت: امیدواریم این اقدام برای دانش آموزان که نسل آینده کشور هستند تلنگری ایجاد کند تا با قرآن مانوس شوند و پس از ماه رمضان هم این راه را ادامه دهند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار