استاندار یزد:
استاندار یزد بافت تاريخي شهر يزد را از جمله فرصت‏‌هاي ارزشمند در حوزه بازآفريني پایدار شهری خواند.
کد خبر: ۷۴۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 12 May 2019

«محمدعلی طالبی» در جلسه ستاد بازآفريني پايدار شهري استان یزد در این باره تصریح کرد: یزد داراي ظرفيت ‎ هاي ناشناخته بسیاری در عرصه ‎ هاي مختلف است كه گاه توجه لازم بدان معطوف نشده و بافت تاريخي يزد نیز از جمله فرصت‏ هاي ارزشمند در حوزه بازآفريني پایدار شهری است.

وی با توجه به اولويت‏ هاي استان، نسبت به اجراي طرح ‎ هاي بازآفريني شهري، افزود: دستگاه ‎ هاي اجرايي و ستادهای شهری و استانی با اشتراك نظر جامع و تشخیص اولویت‌ها بر مبنای خرد جمعی را باید فعال کرد تا طرح‌ها نهایی شود.

«محمد حسین ریاحی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد نیز در این نشست گفت: ارزیابی تجارب دیگر کشورها نشان می‏دهد که انجام این امر خطیر از عهده یک دستگاه دولتی و یا یک نهاد عمومی به تنهایی برنمی‌آید لذا پیشبرد و تحقق اهداف و برنامه ‎ های بهسازی و نوسازی بافت‏های فرسوده شهری، مستلزم رویکردی جامع، هماهنگ و برنامه ریزی دقیق با مشارکت کلیه دست اندرکاران ذیربط است.

وی با بیان این که اجرای طرح بازآفرینی با رویکرد رفاه اجتماعی است، اظهار کرد: آمایش سرزمین را می توان از فنون توسعه و مبنای کار دانست و به عنوان نقشه راه مورد استفاده قرار داد.

ریاحی بیان کرد: در شهری مانند یزد اینکه مجموعه‌‏ای بتواند در حوزه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باهم ایفای نقش کند، وجود ندارد در حالیکه این امر نیاز جامعه بوده و بهتر می ‎ توان مسائل و مشکلات را پیگیری و رفع کرد.

این مسئول افزود: اگر این طرح‏‌های جامع را به سمتی ببریم که چنین مجموعه هایی را فعال کند حتی محلات فرسوده هم احیا شده و بازگشت بیشتری خواهند داشت.

ریاحی در پایان عنوان کرد: مشکلاتی که در محلات فرسوده داریم اغلب فرهنگی است در حالیکه ایجاد فرهنگسراها می تواند به عنوان یک مجموعه پیش برنده ایفای نقش کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار