مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:
مدیر کل و دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد برپایی و اقامه فریضه نماز را مبنای توسعه فرهنگی و به تبع آن توسعه اجتماعی در کشور خواند.
کد خبر: ۷۴۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 12 May 2019

«محمد حسین ریاحی» در جلسه نهایی هیئت ارزیابی شورای اقامه نماز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: قطعاً اسلام که دینی فطری و تأمین کننده صلاح دنیا و آخرت انسان است، مخالف شادی نیست بلکه حامی و پشتیبان آن نیز هست.

وی با تاکید بر این که برپایی و اقامه فریضه نماز مبنای توسعه فرهنگی است، افزود: توسعه فرهنگی نیز از ارکان توسعه اجتماعی است و اگر بخواهیم کشور توسعه یافته‏ای داشته باشیم باید در این حوزه نقش و فعالیت به سزایی داشته باشیم.

ریاحی با اشاره به این که نماز از واجبات است، اظهار کرد: نکته حائز اهمیت در مورد این فریضه الهی، فرآیند محور کردن و نتیجه گرا بودن آن است که بتوانیم آثار و نتایج آن را در دستگاه‏های دولتی و همچنین در سطح جامعه شاهد باشیم.

حجت الاسلام «سعید رادمهر» قائم مقام ستاد اقامه نماز استان نیز در این جلسه ضمن تمجدید از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت راه اندازی سامانه جامع نماز، گفت: در برخی استان‏ها رابطه قوی و محکمی بین دستگاه های عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود ندارد و جای بسی خوشحالی دارد که یک همدلی و تعامل مناسبی میان دستگاه‏های مذکور در استان یزد وجود دارد و فرهنگ نماز به خوبی در حال اجراست.

وی تکمیل و راه اندازی سامانه «سجاده» را یک امر ضروری دانست و افزود: خوشبختانه با طراحی این سامانه بسیاری از مشکلات و مسائل هزینه بر از دوش دستگاه ‎ های اجرایی استان برداشته می‏شود و این سامانه بزودی در کشور کار خود را شروع کرده و تمام دستگاه ‎ های اجرایی می‏توانند به صورت مستقیم مستندات خود را در این سامانه ثبت کنند.

حجت الاسلام رادمهر همچنین گفت: با توجه به دستورالعمل جدید، ادارات شهرستانی نیز مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی تشکیل هیئت ارزیابی فرهنگ نورانی نماز را الزامی خواند و اظهار کرد: با توجه به شیوه ‎ نامه ‎ ای که از سوی ستاد اقامه نماز کشور تنظیم و ارائه شده است، 250 امتیاز مربوط به تشکیل هیئت ارزیابی نماز است، عمل به توافق نامه های وزارتی 750 امتیاز و اجرای برنامه های ابتکاری نیز 100 امتیاز را شامل می ‎ شود.

این مسئول در پایان بیان کرد: با توجه به وظیفه خطیر دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‏های اجرایی، به زودی جلسه هماهنگی و توجیهی برگزار خواهد شد و سعی داریم با برنامه ریزی ‎ های دقیق، مطالبه گری بیشتری را در بحث نماز از مسئولین امر داشته باشیم.

«سید حسین سالاری» دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز گزارشی از روند ارزیابی ادارات و سازمانهای تابعه ارائه کرد و افزود: ترویج فرهنگ نورانی نماز در بین کارمندان دستگاه ‎ های اجرایی استان یک وظیفه الهی است که برعهده ما نهاده شده است.

وی گفت: درجهت عمل به شیوه نامه ستاد اقامه نماز کشور، تیم ارزیابی نماز تشکیل شد و طبق چک لیست طراحی شده، ادارات شهرستانی و دستگاه های عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد را مورد ارزابی قرار دادیم.

سالاری در ادامه نیز توضیحاتی پیرامون سامانه جامع نماز اداره کل ارائه کرد.

گفتتنی است؛ دو تیم ارزیابی چهار نفره متشکل از نمایندگان دستگاه های عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد طی برگزاری جلساتی فرهنگ نورانی نماز را در میان ادارات و سازمان های وابسته بررسی و مورد ارزیابی قرار دادند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار