رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد خبر داد:
رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد گفت: در ناحیه ۲ آموزش و پرورش یزد ۸۸ مدرسه قدیمی با سن بالای ۴۰ سال وجود دارد که وضعیت آن‌ها به شدت نگران کننده و بحرانی است.
کد خبر: ۷۴۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 12 May 2019

حمید اسماعیلی‌زاده رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد شب گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: در ناحیه ۲ آموزش و پرورش یزد ۸۸ مدرسه قدیمی با سن بالای ۴۰ سال وجود دارد که وضعیت آن‌ها به شدت نگران کننده و بحرانی است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۲ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند افزود: هر لحظه امکان بروز مشکلاتی عدیده و تخریب بخشی از ساختمان وجود دارد.

اسماعیلی‌زاده با اشاره به ریزش بخشی از سقف یک کلاس در مدرسه حاجی صفری در اوایل ماه جاری بیان کرد: وضعیت فعلی مدارس یزد به شدت نگران کننده است.

وی با بیان اینکه عمده مدارس فرسوده یزد در بافت تاریخی واقع شده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد این مدارس تخریب و بازسازی شود، به ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و علاوه بر این رقم، ۲۵ میلیارد تومان برای فضا‌های نیمه ساز و ۸ میلیارد تومان نیز برای تعمیرات و نگهداری مدارس ناحیه ۲ نیاز است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد خواستار رسیدگی سریع‌تر به این موضوع و دستور استاندار برای تسریع در فرآیند اعتبار رسانی و رسیدگی به وضعیت مدارس فرسوده در این ناحیه شد و بیان کرد: امیدواریم خیران استان نیز در این موضوع ورود کنند تا بتوانیم مدارس استاندارد برای دانش آموزان یزد بسازیم.

لازم به ذکر است: خیرین استان یزد در سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد تومان در ساخت فضا‌های آموزشی به آموزش‌ وپرورش کمک کردند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار