مدیر درمان تامین اجتماعی یزد خبر داد:
مدیر درمان تامین اجتماعی یزد گفت: هم اکنون ۳۶۰ نفر پزشک فعال در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک همکاری دارند.
کد خبر: ۷۴۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ 12 May 2019

محمد حسین توحیدی فر مدیر درمان تامین اجتماعی یزد با اشاره به اینکه این طرح نسخه الکترونیک علاوه بر مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی، در مطب پزشکان نیز در سطح استان اجرایی شده است، گفت: هم اکنون در اجرای این طرح از مجموع ۵۱۱ پزشک فعال در استان ۳۶۰ نفر در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک همکاری دارند.

وی افزود: این طرح در حال حاضر در سایر استان‌ها نیز اجرایی شده و نسخه‌های کاغذی و دفترچه بیمه حذف شده است.

توحیدی فر صرفه جویی در مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست، رضایتمندی مردم، کاهش رفت و آمد، رفع مشکل نسخه خوانی و تجویز داروی اشتباه و مهمتر از همه تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای مردم را، از مهمترین مزایای اجرای این طرح برشمرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی یزدگفت: به منظور تشویق پزشکان همکار در این طرح ۶۰ درصد از حق ویزیت پزشکان طرف قرارداد که نسخه‌های خود را به صورت الکترونیکی بنویسند به صورت آنی به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

صرفه جویی در مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست با طرح نسخه الکترونیک
محمد دریجانی مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: در راستای عملیاتی شدن حذف دفترچه‌های درمانی و باهدف ایجاد پرونده الکترونیک بیمه‌شدگان می‌توانند بدون دفترچه و تنها با شماره کارت ملی به مطب‌ها و داروخانه‌های سطح استان مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: با جایگزینی دفترچه الکترونیک به جای دفترچه بیمه به مرور در مصرف هزاران کاغذ صرفه جویی می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به تشکیل ۱۰ هزار پرونده درمانی در سال و مصرف شدن میانگین ۲۵ برگه با تشکیل هر پرونده در یک مرکز درمانی گفت: در دولت الکترونیک و سبز این ۲۵ برگه به دو برگه کاهش پیدا می‌کند که با این اقدام مصرف کاغذ از ۲۵۰ هزار تا به ۲۰ هزار برگ در سال کاهش می‌یابد.

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک از نوزدهم اسفندماه سال گذشته، در ۳۱ استان کشور و یک شهرستان از هر استان آغاز شد که در استان یزد شهرستان تفت پایلوت اجرای طرح قرار گرفت.

گفتنی است : ۳۵۱هزار نفر در استان یزد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار