نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حل پرونده قضایی فولاد میبد در راستای رونق تولید و اشتغال شهرستان، گفت: این پرونده قضایی دست‌خوش تحولاتی شده که مدیران و مسئولان شهرستان را درگیر و مستلزم بررسی گسترده کرده است .
کد خبر: ۷۴۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 12 May 2019

دكتر «کمال دهقانی» در مورد نامگذاری امسال به نام «سال رونق تولید»، اظهار كرد: نامگذاري امسال به عنوان سال رونق توليد از سوي مقام معظم رهبری يك اقدام هوشمندانه بود که بايد در تمام ابعاد مورد توجه و حمایت قرار گیرد .
وي یکی از مباحث جدی در بحث رونق تولید را حمایت از کالاهای ایرانی و سرمایه‌گذاری در این بخش دانست و خاطرنشان کرد: این مقوله که به توجه جدی نیاز دارد، منجر به رونق تولید، صادرات و در نتیجه، ارزآوری برای کشور می‌شود .
نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی همچنين تاكيد كرد: رونق تولید یک مسئله ملی است که خاص یک منطقه يا يك استان نیست لذا باید تمام ارکان حکومت آن را مورد توجه قرار دهند .
وی با اشاره به تهدیدات دشمن و تحریم‌های ظالمانه‌ اعمال شده بر کشورمان، اظهار كرد: دشمن درصدد آن است که با فشارهای اقتصادی بر ایران و جلوگیری از صادرات نفت، در بين مردم متحد كشورمان ايجاد نگراني كند.
وي افزود: البته نبايد صادرات ایران تنها متکی بر نفت باشد چرا كه ۴۰۰ میلیون جمعیت همسایگان کشورمان، بازار خوبی برای تولیدات كشور هستند لذا باید هوشیارانه و از طریق تولید کالاهای ایرانی حیله‌های دشمن را خنثی کرد .
وی با بیان این که نیروی انسانی یکی از سرمایه‌های اصلی کشور است، گفت: نیروی انسانی اعم از کارفرمایان، مهندسان و كارگران، همگی سرمایه‌های اصلی کشور هستند و با ظرفیت‌هایی که در زمینه‌های معدنی، مواد اولیه و انرژی ارزان و مدیریت صحیحی که در اختیار است، مي‌توان ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد .
دهقانی با اشاره به ضرورت حمایت از کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی، بیان کرد: حمایت از صنعت در واقع يک پشتیبانی بزرگ است که با آن می‌توان اقتصاد کشور را متحول و از بحران‌های پیش آمده به سلامت عبور کرد .
وی در ادامه مشکل تعطيلي فولاد میبد را یک مشکل موروثی از گذشته خواند و افزود: در حالی که فولاد میبد می‌تواند به رونق تولید و اشتغال شهرستان کمک کند، دست‌خوش تحولاتی شده که مدیران و مسئولان شهرستان را درگیر خود کرده و پرونده این کارخانه عظیم به یک پرونده قضایی تبدیل شده كه باید مورد بررسی قرار گیرد .
نماينده يزد حل مشکل فولاد میبد را مستلزم بررسی گسترده عنوان کرد و گفت: حل این مشکل، به عهده یک یا چند مسئول نیست بلکه این طرح باید مورد بررسی قرار گیرد و مشکلات و مسائلی که آن را به این روز انداخته ارزیابی شود .
دهقانی در پایان خواستار حمایت از کالاهای ایرانی در کشور شد و از تولیدکنندگان خواست با تولید جنس باکیفیت، وابستگی و فروش کالاهای خارجی را در کشور به صفر برسانند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار