ريیس ستاد انتخابات استان يزد:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و رییس ستاد انتخابات استان از اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای برگزاری شایسته انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان یزد خبر داد .
کد خبر: ۷۴۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ 12 May 2019

«احمد ترحمی» در اولین جلسه ستاد انتخابات استان یزد که در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد با بیان اینکه دوره آموزشی ویژه فرمانداران در استان با حضور تمام فرمانداران شهرستان‌ها از سوی وزارت کشور و در تهران برگزار شده است، ‌گفت: همایش معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی نیز در خصوص انتخابات با حضور ريیس ستاد انتخابات کشور در تهران برگزار شد‌ه است .
وي با اشاره به این که در دوره یازدهم، 208 حوزه اصلی انتخابات مجلس شورای اسلامی برای 290 نفر داریم، افزود: انتخابات برای 290 نفر با قانون موجود کشور است و اگر قانون جدید تائید شود، تعداد نفرات نیز تغییر خواهد کرد .
معاون استاندار خاطرنشان کرد: 174 حوزه هر کدام یک نماینده، 22 حوزه هر کدام 2 نماینده، هشت حوزه 3 هر کدام نماینده، یک حوزه هر کدام 4 نماینده، 2 حوزه هر کدام 5 نماینده، یک حوزه هر کدام 6 نماینده و همچنین تهران بزرگ 30 نماینده خواهند داشت .
ترحمی گفت: طبق آمار مرکز آمار ایران از 24 اسفند 58 تا هفتم اسفند 94 که آخرین انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شده، مجموعا در کل کشور 372 میلیون واجد شرایط داشتیم که از این تعداد 252 میلیون نفر شرکت داشتند و مشارکت متوسط در طول دوره 61 درصد بوده است .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه دوره پنجم مجلس شورای اسلامی بیشترین دوره مشارکت را به دنبال داشته که در آن 71 درصد شرکت داشتند، گفت: کمترین مشارکت هم به دوره هفتم با 51 درصد بوده است و از 37 انتخابات و رفراندومی که در کل کشور برگزار شده، رفراندوم همه‌پرسی جمهوری اسلامی با ‌بیش از 98 درصد مشارکت، بیشترین مشارکت را داشته و کمترین آن هم به مجلس خبرگان دوم در سال 69 با 38 درصد بوده است .
وی با بیان این که همزمان با برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پنج استان انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار می‌شود، افزود: استان‌های فارس، قم، تهران، خراسان شمالی و خراسان رضوی برای تعیین شش نماینده مجلس خبرگان، انتخابات برگزار خواهند کرد .
ريیس ستاد انتخابات استان به الکترونیکی برگزار شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و اضافه کرد: طبق توافق اولیه، مجدداً انتخابات تمام شعب الکترونیکی است و 139 شهر هم به توافق رسیده‌اند که از ابتدا تا انتها، انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنند و احتمال اینکه این تعداد افزایش پیدا کند وجود دارد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار