رئیس جهاد کشاورزی استان یزد:
رئیس جهاد کشاورزی استان یزد گفت:با تحقق سرمایه گذاری‌های انجام گرفته در مرکز ملی تحقیقات ابزیان آب شور بافق انتظار داریم بیش از ۵ میلیون قطعه بچه ماهی در گونه‌های مختلف تولید شود.
کد خبر: ۷۴۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳ 13 May 2019

سید جمال سجادی پوررئیس جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرکزملی تحقیقات آبزیان آب شور بافق بیش از دومیلون قطعه بچه ماهی تولید می‌شود، گفت: شهرستان بافق ظرفیت بالایی برای پرورش گونه‌های مقاوم به شوری آب دارد.

وی افزود: با ورود دو سرمایه گذار و دریافت پروانه در بحث تیلاپیا، پرورش این گونه ماهی هم در شهرستان بافق به ۲ هزار تن می‌رسد.

سجادی پور همچنین در زمینه طرح‌های مربوط به نخیلات بافق ادامه داد: تخیلات و باغبانی یکی از محور‌های اصلی کشاورزی در بافق است وبیش از ۸۰ درصد نخیلات استان در بافق است.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد افزود: در شهرستان بحث اصلاح ارقام نخیلات را داریم و با حمایت دولت در سطح ۲۰۰ هکتار این طرح در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در زمینه صنایع جانبی و فراوری خرما نیز اقداماتی انجام شده و در حال برند سازی محصولات خرما هستیم.

سجادی پور در حوزه دام پروری و سلسله مشاغل خرد این شهرستان نیز بیان کرد: شهرستان بافق در این زمینه ظرفیت‌های بالایی دارد که امیدواریم با معرفی و شناسایی پهنه‌های جدید تولیدی و در دست اجرا شاهد سرمایه گذاری و ورود مردم و تامین گوشت سفید و قرمز باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار