استاندار یزد برگزاری هجدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی را در شهریور 1398 یک فرصت معنوی و تاریخی با شکوه برای استان ذکر کرد و خواستار همکاری مردمی و مشارکت های خیری در برگزاری آن شد .
کد خبر: ۷۴۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹ 13 May 2019

محمدعلی طالبی در جلسه هماهنگی برگزاری این اجلاس افزود: باید از تمام ظرفیت ها و همکاری مردم و تشکل های دینی و فرهنگی در برگزاری این نشست بین المللی استفاده کرد.
وی ادامه داد: برگزاری مناسب اجلاس با حضور 800 نفر از پیرغلامان ایران و برخی کشورهای اسلامی در معرفی ابعاد فرهنگی، تاریخی و گردشگری یزد موثر است.
استاندار یزد تصریح کرد: برای انجام این برنامه معنوی برای نخستین بار در حسینیه ایران باید دستگاه های اجرایی، تشکل های مردمی که بار اصلی برنامه را بر دوش دارند همراهی و حمایت کنند.
طالبی خاطر نشان کرد: تشکیل ستاد و کمیته های مختلف برای برگزاری برنامه ها ضروری است و باید در این خصوص در اولین فرصت اقدام مناسب انجام شود.
به گفته استاندار یزد بسیج امکانات مردمی و جلب مشارکت علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) با همکاری ادارات و نهادها موجب برگزاری هرچه بهتر این اجلاس می شود.

**ضرورت بسیج همه امکانات
همچنین مدیرکل صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز یزد گفت: برگزاری اجلاس پیرغلامان امام حسین (ع) فرصتی است که باید به نحو مناسب از آن برای معرفی بعد دینی و فرهنگی استفاده کرد .
احمد پهلوانیان افزود: تمام برنامه های اجلاس توسط رسانه های گروهی داخلی و خارجی پوشش داده می شود و این امر می تواند در معرفی استان بسیار موثر باشد .
وی خاطر نشان کرد: برگزاری اجلاس مردمی است ولی دستگاه های اجرایی در کنار تشکل های دینی و فرهنگی برای میزبابی مناسب از میهمانان اقدام کنند.

**ضرورت فعالیت ستاد اجلاس
همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: برگزاری اجلاس یادشده برای نخستین بار در یزد فرصتی است که باید تشکل ها و مردم همکاری لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی افزود: باید این اجلاس در یکی از حسینیه های شهر یزد به صورت مردمی و با همراهی مسئولان برگزار شود .
وی خاطر نشان کرد: به کار گیری تشکل های دینی و کانون مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در برگزاری مناسب اجلاس ضروری است و همه باید در کنار هم با همدلی از میهمانان میزبانی کنند.
در این جلسه مقرر شد مکان اجلاس در آینده مشخص شود و همچنین روسای کمیته ها و کارگروه ها تعیین و برنامه های خود را انجام دهند.
استان یزد هزار و 500 هیات مذهبی و 2 هزار و 500 مسجد دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار