رییس پلیس فتا یزد با بیان این‌که درگاه‌های معتبر و تایید شده برای خریدهای اینترنتی تنها ۱۳ مورد است، گفت: کاربران از طریق درگاه‌های اصلی بانک خریدهای خود را انجام دهند و اطلاعات بانکی خود را وارد کنند .
کد خبر: ۷۴۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ 13 May 2019

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: فیشینگ راهی است که تبهکاران اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می‌برند و بایستی کاربران در خریدهای اینترنتی خود دقت لازم را داشته باشند و از طریق درگاه‌های اصلی بانک که از طرف شرکت شاپرک معرفی شده‌اند خریداری و اطلاعات بانکی خود را وارد کنند .

وی افزود: کلاهبرداران با صفحات جعلی که دارای نماد https می‌باشد و از طرفی حروف تصویر درگاه بانکی تعبیه شده از ناحیه آنها نیز تغییر پیدا میکند اقدام به سوء استفاده از اطلاعات بانکی عموم مردم می کنند .

رییس پلیس فتا یزد افزود: کلاهبرداران به بهانه فروش سوالات امتحانی با توجه به ایام امتحانات، فروش سی دی مشاوره و تربیت کودک از اعتماد کاربران سوء استفاده نموده و اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کنند که باید برای خرید از سایت‌های معتبر اقدام کنند .

سرهنگ ابوطالبی در راستای ارتقاء سطح سواد رسانه ای کاربران درگاه های معتبر و تایید شده از سوی شرکت شاپرک را که تنها ۱۳ مورد می‌باشد به شرح ذیل عنوان کرد :

آسان پرداخت پرشین https:‎//asan.shaparak.ir

پرداخت ملت https:‎//bpm.shaparak.ir

تجارت الکترونیک پارسیان https:‎//pec.shaparak.ir

تجارت الکترونیک پارسیان https:‎//pecco.shaparak.ir

پرداخت الکترونیک سامان https:‎//sep.shaparak.ir

پرداخت الکترونیک پاسارگاد https:‎//pep.shaparak.ir

پرداخت نوین آرین https:‎//pna.shaparak.ir

پرداخت الکترونیک سداد https:‎//sadad.shaparak.ir

کارت اعتباری ایران کیش https:‎//ikc.shaparak.ir

فن آوا کارت https:‎//fcp.shaparak.ir

مبنا کارت آریا https:‎//mabna.shaparak.ir

الکترونیک کارت دماوند https:‎//ecd.shaparak.ir

سایان کارت https:‎//sayan.shaparak.ir

رییس پلیس فتا استان یزد در پایان گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار