مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی يزد مطرح كرد:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان يزداظهار كرد: تکمیل زنجیره تولید در صنعت نساجی يزد موجب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 13 May 2019

«محمد حسین ریاحی» در حاشیه در بازدید از كارگاه آموزشي زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد با اشاره به سابقه و قدمت صنعت نساجی در یزد گفت: يزد، شهر نساجی است و قدمت تولید پارچه و فعالیت‌های مرتبط با نساجی در یزد بیش از هزار سال است.

وی با بیان این که علی‌رغم قدمت بالای فعالیت در این عرصه، برخی موارد با نقص و کاستی مواجه است، ادامه داد: در صنعت دوخت همواره دچار مشکل بودیم و علی رغم این که سابقه خوبی در حوزه نساجی داریم، بهترین دوخت و دوزها را در شمال کشور شاهد هستیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان این که طراحی های زیبایی نیز در پارچه و صنعت نساجی داریم که در بسیاری از کشورهای دنیا و اروپا عرضه شده است، اضافه کرد: متاسفانه یزدی‌ها در این زمینه هم جایگاه مطلوبی ندارند و این موضوع نشان می دهد که خطه شمال کشور در این عرصه فعالیت چشمگیر و موثری داشته‌اند.

وی با بیان این که البته پنبه و پنبه‌کاری هم مربوط به شمال کشور است، افزود: این که یزد در حوزه نساجی ورود کرده موجب شده تا ارتباط و پیوندی در این میان ایجاد شود و حیف است که عرصه تولید و زنجیره آن در استان ناقص بماند.

ریاحی با تاکید بر این که بیشتر تولیدات حوزه نساجی مصرف خارجی دارد و بخش عمده آن به کشورهای دیگر صادر می‌شود، تصریح کرد: پارچه های صادراتی بعضاً با طرح و رنگ متفاوت به کشور باز می‌گردد و ارزش افزوده این فرایند را نیز از دست می دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از زنجیره‌های دارای ارزش افزوده در حوزه نساجی، طراحی و دوخت پارچه است، اظهار كرد: بیشترین ارزش افزوده در پوشاک است و پارچه ای که پس از دوخت و دوز استفاده می شود لذا اگر بتوانیم این موضوع را دنبال کنیم و در کشور نهادینه شود، قطعا فرهنگ دوخت و دوز هم بالا می‌رود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه این اقدام را افزایش سطح توقع جامعه دانست و عنوان کرد: با این نگاه و رویکرد قطعا برای ارتقای کیفیت بیشتر در تولید، مجبور به رفتارهای کارآفرینانه و ایده های جدید در این عرصه هستیم.

وی با اشاره به توانایی بالای واحدهای نساجی در ایجاد ارزش افزوده، بیان كرد: حضور بانوان در عرصه نساجی یزد را به فال نیک می‌گیریم و امید است تبادل فکر و آموزش که سرانجام خوبی دارد بتواند جمعیتی از تحت پوشش کمیته امداد را به عنوان مبلغان اقتصادی استان معرفی کند.

ریاحی با تاکید بر انجام کارهای تیمی و گروهی در عرصه تولید نيز عنوان کرد: توصیه دارم زنجیره‌ای کار کنید و اگر به سطح کیفی خوبی برسید که ارزش افزوده بیاورد قطعا آینده درخشانی هم در انتظارتان خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار