عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به این که ترکیبات موجود در خرما مصرف آن را برای مبتلایان دیابت محدود مي‌كند، گفت: تصور ایمن بودن قند گیاهی خرما به وي‍ژه از منظر بیماران دیابتی، اشتباه است.
کد خبر: ۷۴۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 13 May 2019

دکتر «کاظم کاظمینی» با تاكيد بر فوايد فوق‌العاده مصرف خرما، تصور ایمن بودن قند گیاهی خرما در مورد بیماران دیابتی را اشتباه خواند و اظهار کرد: این میوه به دلیل داشتن موادی چون گلیسمیک ایندکس بالا برای بیماران دیابتی به صورت کم و بسیار محدود توصیه می‌شود.

وي بهترین فایده مصرف خرما را مختص مردمان ساکن مناطقی که خرما در آن کشت شده و حاصل می‌دهد، عنوان کرد و افزود: میوه خرما اگر نارس باشد، دارای مزاجی سرد و خشک و دیر هضم است اما میوه رسیده آن با عنوان رطب از نظر مزاجی گرم و خشک است و منجر به چاقی و تضعیف کبد می‌شود.

اين متخصص طب ایرانی با اشاره به مطالب کتاب معتبر «مخزن‌الادویه»، تصریح کرد: براساس مطالب اين كتاب، در مناطقی که خرما در آن حاصل نمی‌شود، اگر خرما به میزان زیاد مصرف شود باعث ایجاد بیماری‌های سوداوی و انسدادهای کبدی و طحال می‌شود.

وی از برخي عوارض دیگر مصرف خرما به بروز سردرد و آفت‌های دهانی نیز اشاره و در این موارد آب انار و سکنجبین را به عنوان راهکار رفع تاثیرات سوء آن پیشنهاد كرد.

کاظمینی مصرف خرما با دارچین را موثر در تقویت قوای جنسی عنوان کرد و افزود: از آنجایی که خرما حرارت بدن را بالا می‌برد، مصرف زیاد آن مي‌تواند موجب ایجاد جوش‌هایی در بدن به ویژه در صورت شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار