مدیر عامل آب منطقه ای استان یزد : امکان استفاده از پساب فاضلاب این استان وجود دارد و طرح مطالعاتی آن در دست بررسی است.
کد خبر: ۷۴۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 13 May 2019

جوادیان زاده افزود: بررسی های اولیه برای انتقال دریاچه پساب فاضلاب انجام شده وبا توجه به شیبی که در منطقه وجود دارد، دریاچه را با انجام برداشت هایی میتوان به نقاطی دورتر ازمناطق مسکونی انتقال داد. مهلت1 ماه دادستان یزد جهت رفع مشکل پساب تصفیه خانه
وی با اشاره به اینکه ظرفیت پمپاژ آب منابع بالادستی وجود دارد افزود: طرح مطالعاتی بازچرخانی پساب وتغذیه سفره های آب زیرزمینی با آب دوبار تصفیه شده وجود دارد و طرح مطالعاتی آن تاچهار یا پنج ماه آینده تدوین می شود.
وی در خصوص برداشت وانتقال پساب بوسیله معدن سرب وروی مهدی آباد نیز گفت: تا پایان امسال ، مکلف شدند نسبت به انجام تعهد خود و انتقال پساب اقدام کنند.
شمس دادستان یزد هم با اشاره به اقدامات خوبی که تاکنون مسئولان مربوطه برای رفع مشکل بوی بد و پشه های پساب فاضلاب انجام داده اند افزود : برای رفع این مشکل باید اقدامات اساسی ودائمی انجام شود.
شمس افزود: هم اکنون استان با کمبود آب مواجه است ، و درمقابل ان حجم زیادی از آب در طبیعت رها می شود ، به طوریکه می توان با ایجاد زیر ساختهای مناسب ، فاضلاب تصفیه کرد و در چرخه کشاورزی قرار داد .
چندسالی است که مشکل تجمع پساب فاضلاب یزد در اطراف منطقه شاهدیه وزارچ موجب ایجادمشکلاتی از جمله پشه و بوی بد برای ساکنان منطقه شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار