معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، صبح امرروز سه شنبه از چهار شرکت دانش بنیان منتخب شهرک صنعتی یزد بازدید کرد.
کد خبر: ۷۴۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 14 May 2019

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، صبح امروز سه شنبه از چهار شرکت دانش بنیان منتخب شهرک صنعتی یزد بازدید کرد.

در بازدید از شرکت صافات انرژی، سازنده یاتاقان و تعمیر کننده و نگه دارنده نیروگاه‌ها با تولیدات این مجموعه آشنا شد.

این مجموعه، قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع مختلف نظیر برق، نفت و پتروشیمی را از معروف‌ترین برند‌های حال حاضر دنیا تامین می‌کند.

ساخت و بازسازی یاتاقان در این شرکت برای اولین بار در منطقه جنوب شرق کشور به روش سانترفیوژ انجام می‌گیرد.

ستاری در ادامه از شرکت دانش بنیان یگانه پارسه کویر بازدید کرد.

این شرکت، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ با هدف خودکفایی در تولید ماشین آلات راهسازی آغاز کرده و توانسته به مهندسی معکوس یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین ماشین آلات راهسازی به نام اسکید لودر ،SSL، کند، به گونه‌ای که درسال ۱۳۹۴ نمونه اولیه این محصول ساخته شده و از لحاظ مشخصات فنی و قیمت تمام شده قابلیت رقابت با تمامی محصولات وارداتی از کشور‌های مختلف را دارد.

معاون رئیس جمهوری همچنین در بازدید از شرکت تعاونی دانش بنیان شوکا ایرانیان، با تولید‌های این مجموعه آشنا شد.

این شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی یزد، با بهره گیری از متخصصان داخلی با هدف تولید الیاف مصنوعی در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد تا به تولید ماشین آلات الیاف مصنوعی در داخل کشور بپردازد.

این مجموعه همچنین نخستین تولید کننده خط کامل دستگاه‌های بی سی اف و سی اف در ایران محسوب می‌شود و همزمان نیز مجوز فعالیت تولیدی دانش بنیان را گرفته است.

وی در ادامه بازدید‌ها وارد منطقه ویژه اقتصادی شهرک صنعتی یزد شد و از شرکت پیشگامان صنعت سبز بازدید کرد.

این شرکت در سال ۱۳۹۴ با توجه به نیاز کشور به تولید کاغذ با بررسی‌های کارشناسی و فراهم کردن زیر ساخت لازم با هدف تولید کاغذ سنگی که جایگزین بسیار مناسبی برای کاغذ‌های سلولزی است تاسیس شد.

این مجموعه قابلیت تولید کاغذسنگی، تولید محصولات کاغذی مورد استفاده در صنایع چاپ و بسته بندی و تبلیغات و همچنین مشاوره و بارزگانی ماشین آلات تولیدی این صنعت را دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به منظور بازدید از شرکت‌های دانش بنیان منتخب شهرک صنعتی و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه یزد، پژوهشگاه علوم تولید مثل یزد، کارخانه نورآوری و بازدید از چند شرکت دانش بنیان واقع در پارک علم و فناوری به یزد سفر کرده است.

حضور در نشست شورای هماهنگی فناور‌ی استان، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و شورای اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به یزد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار