معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به همدلی همه مسئولان در تمام زمینه‌ها، گفت: حمایت از کار آفرین رکن اصلی پیشرفت اقتصاد هر جامعه است.
کد خبر: ۷۴۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 15 May 2019

 سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه حمایت از کار آفرین سنتی و دانش بنیان و ایجاد محیطی برای ارج نهاندان به حمایت از کار آفرین رکن اصلی پیشرفت اقتصاد هر جامعه‌ است، گفت: بررسی اقتصاد کشور‌هایی که از قوای محکم برخوردار است نشان می‌دهد مسئله حمایت از کار آفرین در آن‌ها از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد دانش بنیان یک اکوسیستم است، افزود: اولین بخش این اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان این است که تمام اجزا فعال در این اکوسیستم به این باور برسند یک اکوسیستم با کمک‌های همه جانبه شکل می گیرد.

ستاری با اشاره به اینکه بین کارخانه و صنعت تفاوت وجود دارد خاطر نشان کرد: توسعه صنعت در هر استان باید بر اساس توجه به استعداد‌ها، ظرفیت‌ها و ویژگی‌های آن استان باشد و صنعتی که خط تولید از خارج می‌آورد صنعت نیست بلکه باید به عنوان کارخانه شناخته شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برای راه اندازی کارخانه نوآوری درخشان در استان اعلام آمادگی کرد و ادامه داد شرایط اولیه پیشرفت هر استانی همدلی مسئولان استان در تمام زمینه‌ها است و اولویت استان یزد در حال حاضر رشد و گسترش اقتصاد دانش بنیان است.

وی حمایت از استارتاپ‌ها به خصوص استارتاپ‌های تکنولوژی در زمینه کسب و کار را در شرایط کنونی ضروی و واجب دانست و خاطر نشان کرد: سیستم سنتی باید از این فرصت به نحو احسنت استفاده و سرمایه گذاری کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به منظور بازدید از شرکت‌های دانش بنیان منتخب شهرک صنعتی و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه یزد، پژوهشگاه علوم تولید مثل یزد، کارخانه نورآوری و بازدید از چند شرکت دانش بنیان واقع در پارک علم و فناوری صبح امروز به یزد سفر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار