مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد خبر داد؛
مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به وجود مشکلات جمعیتی در برخی روستاهای استان، گفت: 70 خانه روستایی قرآنی در استان یزد فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۷۴۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 18 May 2019

حجت الاسلام «سیدمحمدشریف حسینی‌کوهستانی» در جلسه‌ای با مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری یزد با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت کشور در خصوص اجرای فعالیت‌های قرآنی در روستاها اظهار کرد: در این راستا 70 خانه قرآنی روستایی در روستاهای استان راه‌اندازی و در حال فعالیت هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان به وجود مشکلات جمعیتی در برخی روستاها اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی قرآنی در روستاها باید منطبق با ظرفیت منطقه و جمعیت آن باشد .

«محمود زاره رشکوئیه» مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری با بیان این‌که فعالیت‌های قرآنی در هر منطقه و محله بیمه کننده آن منطقه و محله است گفت: برکت قرآن در روستاها می‌تواند افراد مهاجر را گرد یک موضوع جمع کند که این گردهم جمع شدن خود برکات بسیار دیگری را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: شکل‌گیری پایگاه‌های قرآنی در روستاها می‌تواند در توسعه همه جانبه روستاها مفید باشد .

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری یزد در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر 369 روستا دارای شورای اسلامی در استان وجود دارد بیان کرد: جمعیت روستاهای استان بالغ بر 167 هزار نفر است.

زارع با اشاره به وجود سرفصل فرهنگی در بودجه دهیاری‌ها گفت: می‌توان فعالیت‌های فرهنگی به ویژه قرآنی روستاها را از همین طریق و همچنین کمک خیرین و سایر دستگاه‌ها رونق بخشید .

حجت الاسلام «علی‌محمد رضایی» رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 70 خانه قرآن و همچنین تعدادی موسسه قرآنی در روستاهای در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی متنوع قرآنی در سطح استان افزود: در راستای تربیت مربی قرآن برای روستاها تاکنون 30 دوره تربیت معلم قرآن کریم با عنوان طرح آموزشیار قرآن کریم در سطح استان برگزار شده است .

رضایی در پایان گفت: حمایت از محفل انس با قرآن کریم در روستاها، توزیع قرآن کریم در قالب طرح نور باران در روستاها و حمایت از فعالیت‌های خانه‌های قرآن از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه فعالیت‌های قرآنی در روستاها بوده است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار