مدیرکل محیط زیست استان یزد:
یزد ـ مدیرکل محیط زیست استان یزد گفت: احداث جاده در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران، حیات وحش این منطقه را تهدید می کند و نمونه آن کشته شدن دو آهوی باردار به دلیل برخورد با خودرو است.
کد خبر: ۷۴۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ 19 May 2019

نیره پورملایی در جلسه شورای فرهنگ عمومی مهریز با تاکید بر ضرورت توجه جدی به محیط زیست اظهار داشت: مهریز یکی از ذخایر ارزشمند در زمینه گونه‌های گیاهی و جانوری است و باید فرهنگ حفاظت از محیط زیست در میان مردم این منطقه نهادینه شود.

وی از مهریز به عنوان یکی از مهمترین زیستگاه‌های آهو یاد کرد و افزود: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرورش آهوی کشور در منطقه حفاظت شده کالمند قرار دارد اما خطراتی این منطقه را تهدید می‌کند که باید برای آن چاره اندیشی شود.

مدیرکل محیط زیست استان یزد ادامه داد: در ایام نوروز امسال، دو آهوی باردار در این منطقه بر اثر سانحه تصادف کشته شدند و این امر به دلیل احداث جاده در این زیستگاه اتفاق افتاده است.

پورملایی خاطرنشان کرد: حال که این جاده در این منطقه احداث شده، لازم است مسئولان راه‌سازی با نصب علائم رانندگی و زیست‌محیطی، کمک کنند تا خسارات کمتری به این زیستگاه‌ها و حیوانات تحت حفاظت وارد شود.

وی همچنین با اشاره به بحث واگذاری اراضی منطقه به پاسگاه شهید مدنی عنوان کرد: از آنجا که این پاسگاه در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران واقع شده، سازمان محیط زیست در حوزه واگذاری اراضی این منطقه به پاسگاه شهید مدنی ممنوعیت داشته است.

پورملایی تصریح کرد: با توجه به درخواست فرماندهی انتظامی استان یزد و اهمیت موضوع انتظامی و تأمین امنیت منطقه، در جهت سرمایه‌گذاری و جذب اعتبار با سازمان حفاظت محیط زیست کشور رایزنی صورت گرفته که امیدواریم تا حد امکان بتوانیم در مورد واگذاری اراضی به پاسگاه شهید مدنی همکاری‌های لازم را انجام دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه معدن بزرگ سرب و روی مهدی‌آباد بهادران در منطقه حفاظت‌شده کالمند بهادران قرار گرفته است، ادامه داد: با توجه به ساخت کارخانه کنسانتره سرب و روی در جوار این معدن، درخواست جاده کمربندی در این منطقه ارائه شده اما با اعتراض و نارضایتی مردم این منطقه روبرو هستیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار