پیکارهای کبدی ساحلی قهرمانی یزد (جام رمضان)، شنبه شب با قهرمانی باشگاه شهید پاکنژاد مرکز این استان پایان یافت و تیم های فهادان و یگان ویژه دوم و سوم شدند.
کد خبر: ۷۴۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ 19 May 2019

در آخرین شب مسابقات باشگاه شهید پاکنژاد با نتیجه 47 بر 32 بر تیم فهادان غلبه کرد و به مقام قهرمانی رسید و تیم یگاه ویژه با نتیجه 49 بر 44 بر تیم 14 معصوم امام شهر یزد پیروز شد و در جایگاه سوم قرار گرفت.
این رقابت ها به مدت 2 روز و با حضور 6 تیم در 2 گروه در زمین ساحلی مجموعه ورزشی سلمان محمودآباد یزد پیگیری شد.
تیم های هیات کبدی بهاباد، باشگاه پاکنژاد، تیم 14 معصوم(ع) امام شهر، باشگاه فهادان، صدرا و یگان ویژه به صورت دوره ای و مجتمع رقابت های خود را برگزار کردند.
در آخرین شب مسابقات تیم کبدی باشگاه شهید پاکنژاد یزد با نتیجه 47 بر 32 بر تیم فهادان غلبه کرد و به مقام قهرمانی رسید و همچنین تیم یگاه ویژه با نتیجه 49 بر44 بر تیم 14 معصوم پیروز شد و در جایگاه سوم قرار گرفت.
کبدی یا زو نوعی ورزش است که بیشتر در هند و پاکستان و ایران رواج دارد، سال 1381 برای نخستین‌بار مسابقات قهرمانی این بازی برای مردان در سطح آسیا برگزار شد.
مهاجمان 2 تیم در حالی که به‌طور مرتب کلمه «کبدی‌کبدی» را تکرار می‌کنند با انجام حرکات حمله و دفاع و جابه‌جایی تلاش می‌کنند تا با لمس کردن یا گرفتن یار تیم مقابل بتوانند به بالاترین امتیاز دست یابند.
تعویض در این بازی هیچ محدودیتی ندارد، در صورت تساوی 2 تیم در وقت ‌قانونی، 5 حمله از سوی هر کدام از 2 تیم انجام می‌شود و اگر باز هم مساوی شدند حمله یک‌به‌یک پِیگیری می‌شود.
ورزش کبدی در استان فعال است.
استان یزد 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار