مدیرجهاد کشاورزی خاتم خبر داد:
مدیرجهادکشاورزی شهرستان خاتم گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با هدف رونق بخشیدن و پویایی کشاورزی شهرستان تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۷۴۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ 20 May 2019

مجتبی آغاز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم از تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان خبر داد و گفت: مطابق ماده ۱۲ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تشکیل صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی تفاهم نامه‌ای به امضاء رسید تا در راستای پویایی و رونق بخشیدن به کشاورزی به مرحله اجرایی برسد.

وی افزود: شهرستان خاتم دومین شهرستان در استان یزد است که با پیگیری‌های انجام شده صندوق شهرستان در سال ٩٧ پیگیری شده و در سال٩٨ به تصویب رسانده ودر حال حاضر به مرحله اجرایی رسیده است.

وی بیان کرد: صندوق بعد از تشکیل و انتخاب اعضا می‌تواند فعالیت خودرا در ارائه وپرداخت تسهیلات با نرخ ارزان و قرض الحسنه به کشاورزان شروع کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با بیان اینکه راه اندازی این صندوق باعث رونق بخشیدن و پویایی بخش کشاورزی می‌شود تصریح کرد: راه اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان خاتم دربانک کشاورزی به صورت موقت راه اندازی شده و به دنبال آن هستیم تا هرچه سریع‌تر طرح تأسیس صندوق را در شهرستان تکمیل و به صندوق مادر ارائه کنیم.

وی با توجه به اینکه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از دو بخش خصوصی و دولتی تشکیل شده گفت: سهم آورده بهره برداران و کشاورزان در این صندوق ۵۱ درصد و سهم دولت ۴۹ درصد است و در سهم خصوصی کشاورزان با خرید سهام، ٧٠درصد سهام به کشاورزان روستایی، ٢٠درصد سهام به بهره برداران مستقل و١٠ درصدسهام هم به تشکل‌ها داده می شود.

ارائه تسهیلات سریع و ارزان بانرخ کارمزد حداقل ۴درصد به کشاورزان
آغاز گفت: باتوجه به جایگاه قانونی این صندوق در سراسر کشور ارائه تسهیلات سریع و ارزان بانرخ کارمزد حداقل ۴درصد به کشاورزان، دریافت کمک‌های مالی و اعتباری و هر گونه تسهیلات از دولت، بانک‌ها، سایر شرکت‌ها و موسسات داخلی و خارجی، افزایش نقدینگی برای تولینندگان و افزایش کیفیت محصولات از دیگر فعالیت‌های این صندوق است.

آغاز خاطر نشان کرد: تامین نقدینگی جهت ایجاد بازار‌های مالی و عرضه مستقیم تولیدات به منظور ایجاد ثبات قیمت و تنظیم بازار، مشارکت در تهیه و اجرای طرح‌های و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و انجام حمایت‌های مالی از تولید کنندگان سهامدار صندوق از دیگر برنامه‌های این صندوق است.

شایان ذکر است تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان با حضور نماینده صندوق مادر کشور، نماینده صندوق استانی، نماینده معاونت اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و جمعی از مسئولان و بهره برداران وکشاورزان شهرستان درمحل کانون آیت الله خاتمی هرات برگزار شد.

شهرستان خاتم قطب کشاورزی استان یزد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار