معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد:
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: وقتی بتوان خط سبز مهدویت واقعی را برای آحاد جامعه تبیین کرد، دیگر جایی برای جولان جریان‌های ضاله نمی‌ماند.
کد خبر: ۷۴۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 20 May 2019

غلامعلی دهشیری در دیدار شورای معاونین دادگستری با مدیرکل و معاونین صدا و سیمای مرکز استان یزد اظهار داشت: نقش بی‌بدیل رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما در آگاهی بخشی به جامعه و تبیین و تشریح مسائل مختلف به مردم بر کسی پوشیده نیست، بر این اساس استفاده از این ظرفیت باید در دستور کار و برنامه ریزی باشد.

وی جلسات مشترک دستگاه قضائی و صدا سیما را به فال نیک گرفت و افزود: جلسات مشترک در راستای تعامل، همدلی و همراهی و تبادل افکار و ایده‌ها شکل می‌گیرد و در راستای تعالی فرهنگ، اخلاق و ارزشهای دینی و اسلامی مؤثر واقع می‌شود.

دهشیری، نقش صدا و سیما را در رفع هجمه‌ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های ملی و بین المللی، اثر گذار دانست و گفت: دفاع از کیان نظام اسلامی و انقلاب و دین مبین اسلام، مأجور درگاه الهی است و ثوابی مضاعف دارد که باید با شیوه‌های حرفه‌ای و هنرمندانه انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: کاری را که یک سخنران و خطیب باید با ساعت‌ها تحقیق و ساعتها سخنرانی انجام دهد، صدا و سیما می‌تواند در قالب یک تیتر، کلید واژه و یا کلیپ در یک بازه زمانی اندک و به جامعه هدفی گسترده القا نماید.

معاون قضائی دادگستری، پیشگیری از وقوع جرم را مهمترین راهبرد قوه قضائیه دانست و بیان داشت: صدا و سیما می‌تواند در تحقق این رسالت مهم یار و مددکار قوه قضائیه باشد و مشارکت جدی در این موضوع، نقش مهم و اثر گذاری را در پیشگیری از وقوع جرم، آسیب‌های اجتماعی و روند افزایشی آمار ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سیستم قضائی سرشار از سوژه‌های ناب اجتماعی برگرفته از متن پرونده‌های قضائی است که هریک می‌تواند سنگ بنای خلق یک اثر هنری با هدف پیشگیری از وقوع جرم باشد.

دهشیری بیان داشت: می‌توان با تبیین و تشریح علل شکل گیری جرایم و آسیب‌های اجتماعی در قالب‌های هنری و هنرمندانه، گام‌های اثرگذار در پیشگیری از وقوع جرم برداشت.

وی گفت: امروزه برخی از دعاوی دادگاه‌های خانواده بر اساس مشکل در فرزنددار شدن طرح می‌گردد، چه بسا وقتی در خصوص مباحث مرتبط با فرزندخواندگی، اهدا جنین و رحم اجاره‌ای، اطلاعات جامعی به مردم داده شود، از شکل گیری و طرح اینگونه دعاوی در دادگاه خانواده جلوگیری شود.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به شکل گیری جریان‌های نوظهور ضاله در جامعه عنوان کرد: وقتی بتوان خط سبز مهدویت واقعی را برای آحاد جامعه به صورت دقیق و حرفه‌ای تبیین و تشریح کرد، دیگر جایی برای جولان جریان‌های ضاله و رواج اندیشه‌های نهیلیسم باقی نمی‌ماند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار