سرپرست مخابرات یزد خبر داد؛
سرپرست مخابرات یزد با بیان این‌که در سطح استان 121 ارگان به فیبر نوری متصل هستند، گفت: پهنای باند اینترنت وارداتی به مخابرات و همراه استان بسیار مطلوب است.
کد خبر: ۷۴۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵ 21 May 2019

«محمدرضا زارع» در جریان دیدار کارکنان مخابرات استان با آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان این‌که نقش ارتباطات در سطح جهان بی بدیل و منحصر به فرد است اظهار کرد: مخابرات فراهم کردن زیرساخت‌های باکیفیت و مناسب را برای ارتباطات برعهده دارد.

وی با اشاره به این‌که یزد از نظر جمعیت در کشور رتبه 24 را دارد ولی از نظر ضریب نفوذ تلفن ثابت رتبه چهارم و ضریب نفوذ تلفن همراه رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است افزود: منصوبه تلفن ثابت در استان یزد 680 هزار دستگاه است که حدود 10 هزار دستگاه آن در سال گذشته صورت پذیرفت.

سرپرست مخابرات استان یزد گفت: مشغول به کار تلفن ثابت در استان یزد 530 هزار دستگاه است که 15 هزار دستگاه آن در سال گذشته انجام گرفت.

زارع با اشاره به این‌که 126 مرکز مخابراتی در استان یزد به فیبر نوری متصل هستند تصریح کرد: طرح توسعه زیر ساخت استانی بین مراکز یکی از طرح‌هایی بود که طی دو سال گذشته دنبال کردیم که سال گذشته به پایان رسید و امکان ارائه خدمات هم به خود و هم دیگر اپراتورها فراهم شده است.

این مسئول در ادامه با بیان این‌که مشغول به کار تلفن همراه دائمی در استان حدود 340 هزار سیم کارت است بیان کرد: سیم کارت‌های تلفن همراه اعتباری هم در استان یزد یک میلیون و 100 هزار دستگاه فعال دارد که جمع کل خطوط تلفن فعال در استان به رقم 31 میلیون و 447 هزار می‌رسد.

وی تعداد منصوبه شبکه دیتا تجاری در سطح استان یزد را هشت هزار و 500 دستگاه و دیتای خانگی را 147 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: دیتای مشغول به کار تجاری دو هزار و 500 دستگاه و مشغول به کار دیتای خانگی 114 هزار دستگاه در سطح استان یزد است.

زارع با اشاره به این‌که طرح فیبر در منازل در دو سال گذشته در استان یزد دنبال کردیم افزود: فیبر در گذشته تا نزدیک منازل بوده ولی امروزه به داخل منازل برده می‌شود و یک دیتا با کیفیت بسیار مطلوب را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد که 896 مشترک در استان داریم که 312 مشترک مربوط به سال گذشته است.

سرپرست مخابرات استان یزد با بیان این‌که 121 ارگان در استان یزد به فیبر نوری متصل هستند اظهار کرد: تعداد زیادی از ارگان‌ها در استان یزد از طریق فیبر و غیر فیبر به دیتا متصل هستند و از آن بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به این‌که پهنای باند اینترنتی که وارد استان می‌شود در شرکت مخابرات 20 گیگابایت و همراه اول 40 گیگابایت است خاطرنشان کرد: این میزان پهنای باند اینترنت وارداتی به مخابرات و همراه در حالی است که مصرف ما در استان کمتر از 10 گیگابایت است.

زارع به تعداد اتمام یافته طرح‌های مربوط به شرکت مخابرات در استان یزد گفت: سال گذشته 559 طرح با مبلغی بالغ‌ بر هزار میلیارد ریال به اتمام رسید و در هفته ارتباطات 118 طرح با سرمایه گذاری بالغ‌بر 224 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار