رئیس شورای اشتغال شهرستان ابرکوه گفت: صنعت پرورش و نگهداری اسب به عنوان یکی از رویکردهای جدید توسعه گردشگری بسیار مورد توجه است، به همین دلیل سرمایه گذاران و فعالان این حوزه نیاز به حمایت دارند.
کد خبر: ۷۴۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 21 May 2019

محمد کاظمی نسب دوشنبه شب در نشست شورای پرورش و توسعه صنعت اسب شهرستان افزود: صنعت اسب از جمله ظرفیت هایی است که نمی توان به سادگی از آن گذشت و فرصت بسیار خوبی برای گردشگری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی اظهار داشت : ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری ، میراث فرهنگی، طبیعی و تاریخی شهرستان فراهم است، باید به ارزش افزوده تبدیل شود که در رشد، توسعه و ایجاد اشتغال منطقه موثر است .
کاظمی نسب ادامه داد : با توجه به ظرفیت ها و رویکردهای متعدد و متنوعی که در حوزه گردشگری وجود دارد، باید زمینه حضور و اقامت گردشگران را برای کسب رونق اقتصادی و اشتغال بیشتر به وجود آورد.
فرماندار ابرکوه در ادامه با توجه به اینکه این شهرستان در مرکز مثلث گردشگری استان های فارس ، یزد و اصفهان قرار دارد ، تصریح کرد: زمینه برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری فراهم است و آماده همکاری و همراهی با آنها هستیم.
کاظمی نسب با استقبال از برگزاری جشنواره اسب و دیگر جشنواره ها یادآور شد: برگزاری چنین برنامه ها و فعالیت هایی در شناسایی و معرفی ظرفیت های متعدد آثار تاریخی ، طبیعی ، گردشگری و کشاورزی نوین ابرکوه موثر باشد.
رئیس شورای اشتغال شهرستان اضافه کرد: باید جشنواره ها با کیفیت بسیار بالا برگزار شود تا هرسال شاهد برپایی جشنواره های پرورش دهندگان صنعت اسب باشیم .
همچنین بخشدار مرکزی ابرکوه در حاشیه نشست یادشده به ایرنا گفت: در این شهرستان 14باشگاه پرورش و سوارکاری اسب با 300 رأس اسب اصیل عرب فعالیت دارد.
عباس مهری افزود: صنعت پرورش و سواری کاری اسب در ابرکوه ظرفیت‌هایی بالایی دارد و علاوه بر ورزش ، اشتغال خوبی فراهم می‌کند.
اواخر بهمن ماه 1398، رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد به ایرنا گفته بود: صنعت پرورش و سواری کاری اسب در استان ظرفیت‌ هایی بالایی دارد و علاوه بر ورزش ، اشتغال خوبی فراهم می‌کند.
سید جمال سجادی افزود : هم‌اکنون افزون بر 300 مرکز پرورش اسب با هشت هزار رأس در استان فعالیت دارد.
وی افزود: یزد مقام نخست را در پرورش و نگهداری اسب عرب در کشور دارد و ازاین‌رو علاقه وافر و توجه خاصی به پرورش آن وجود دارد و حدود پنج هزار نفر در صنعت پرورش و نگهداری اسب فعالیت دارند .
این مسئول ادامه داد: پرورش اسب در یزد از سال 1371 با ظهور علاقه‌مندانی که خواستند به‌صورت حرفه‌ای به این امر بپردازند، با ورود نخستین اسب‌های نژاد عرب به استان و تکثیر آن‌ها آغاز شد.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه که در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار